چکیده
پیش زمینه: سواستفاده جنسی از کودک(CSA) یک مشکل جهانی سلامتی است که باید مدنظر قرار بگیرد. در یک کشوری با منابع محدود مثل السالوادور، ما روش جایگزینی را پیشنهاد میکنیم که اطلاعات مربوط به CSA را در بین کودکان مدارس ابتدایی منتشر کنیم.
هدف: هدف از این مطالعه این است که تاثیر پیش گیری از سواستفاده جنسی در یک مجموعه از کودکان دریک موزه بررسی شود.
روش: ما از ۱۸۹ کودک خواستیم که پرسشنامه ای را برای جلوگیری از CSA پاسخ دهند، قبل از اینکه به موزه وارد شود و سپس از ۵۹ کودک مختلف خواسته شد که بعد از ملاقات با موزه، پرسش نامه را پر کنند.
یافتهها: دانش کودکان برای پیشگیری از CSA امتیازدهی شدند و به میزان قابل توجهی بعد از ملاقات افزایش یافته است(P<0.012).
نتیجه گیری: یک موزه که پیشگیری از CSA را نشان میدهد، یک روش موثر برای جلوگیری از CSA برای کودکان است.
مقدمه
کودکی یک فرد، مهم ترین دوره در بلوغ وی است. در طی دوران کودکی، بیشتر پایههای شخصیتی فرد پایه ریزی میشود. تجربیات و روابط در طی کودکی این موضوع را شکل میدهد که چگونه فرد با دیگران ارتباط برقرار میکند و چگونه میتواند آنها را متقاعد کند. معمولا، این تجربیات درونی نمیشود چون آنها از تجربیات روزمره زندگی فرد ناشی میشوند. یکی از برجسته ترین تجربیات فردی که بسیار طولانی مدت است و معمولا در تمام دوران زندگی ادامه مییابد، سواستفاده جنسی است(CSA). انواعی از ناهنجاریهای روانی وجود دارد که شامل افسردگی شدید، اختلالات فردی و رفتارهای آسیب زننده به فرد میتواند مربوط به سواستفادههای جنسی در کودکی باشد.
نرخ رسمیCSA گزارش شده معمولا مربوط به فاکتورهای اجتماعی است، شامل منابع خانوادگی و اقتصادی، ناپایداری در خانواده، ساختار خانهها و سن وسال و تخمین جغرافیایی محل زندگی درباره فقر. اگرچه فقر و سواستفاده به صورت غیر قابل انکاری به هم ارتباط دارند، ارتباط بین فقر و سواستفاده از کودکان و چشم پوشی از آن به خوبی مشخص شده است.
-این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان دانش کودکان در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:
Children’s Knowledge of Sexual Abuse Prevention in El Salvador