چکیده

        شبکه هوشمند، در اصل توسعه یافته سیستم کنونی در آینده است. در این مقاله، ابتدا پیش‌زمینه شبکه هوشمند، معنای آن و همچنین ساختار و مفهوم آن ارائه می گردد. نمودار نمونه شبکه هوشمند نیز نشان داده شده است. سپس، توسعه های انجام یافته در ایالات‌متحده آمریکا و اروپا شرح داده شده است. ایده های توسعه و روند آتی این کشورها خلاصه شده و در مقایسه با یکدیگر نمایش داده شده است. علاوه بر این، نیروی محرکه شبکه هوشمند در چین مورد بررسی قرار گرفته است. با مقدمه ای مفصل بر پروژه های مرتبط با چین، رابطه بین شبکه برق و شبکه هوشمند مورد بحث قرار گرفته است. در نهایت، نقش بالقوه شبکه هوشمند در توسعه آتی شبکه هوشمند چین مشخص شده است.

1. مقدمه

        با ارتقا نوسازی اقتصاد جهان، قیمت نفت در روندی رو به بالا قرار دارد. همچنین کمبود عرضه انرژی در جهان، قابل توجه است و فشارهای فزاینده ای بر منابع و محیط زیست و تلفات قدرت دارد. تمام این موارد به دلیل به بهره وری پایین شبکه برق جاری است. با توجه به نیازهای در حال رشد به انرژی و همچنین افزایش نیاز به قابلیت اطمینان و کیفیت نیز احساس می شود. در حال حاضر، داشتن اعتماد بالا به منابع انرژی به رویایی با چالش های بی‌سابقه و فرصت ها تبدیل شده است. بنابراین، یک نوع جدیدی از سیستم قدرت در محیط زیست، اقتصاد و کارایی و سرمایه گذاری، ایمنی، قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری به عنوان هدفی احساس می شود. 

        با این حال، ظهور زیرساخت اندازه گیری هوشمند پیشرفته و استفاده گسترده از اینترنت، فرآیند استفاده از انرژی را بهبود و تسریع بخشیده است [1]. از سال 1990، با افزایش استفاده از تولید قدرت پراکنده، تقاضاها و نیازمندی های بیشتری برای شبکه برق ارائه شده است [2]، [3]. برای یافتن یک راه حل بهینه برای این مسائل، شرکت های برق باید به فکر اتخاذ فناوری های جدید و استخراج پتانسیل های موجود در سیستم قدرت و بهبود کارایی آن باشند. نظرات توافق شده توسط کارشناسان و دانشمندان از کشورهای مختلف نشان دهنده قدرت آینده شبکه هوشمند برای پاسخگویی به نیازهای مختلف تولید انرژی و خواسته های افزایشی برای معامله قدرت بین مشتریان و یا تولیدکنندگان است. همه این موارد برای توسعه شبکه هوشمند در آینده ضروری و مهم است.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان شبکه هوشمند در چین در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Research on smart grid in China