چکیده

         یک موتور بنزینی با سیستم کنترل الکترونیکی، دارای چندین سنسور و فعال کننده است که توسط یک کامپیوتر هدایت می شود. این مقاله با هدف آشکار کردن نقش سنسور دمای موتور نصب شده بر روی موتور بنزینی انجام شده است. داده های آزمون نشان می دهد که بین داده های دما به دست آمده از سنسور خنک کننده دما با زمان تزریق سوخت و میزان انتشار گازهای خروجی ارتباط وجود دارد.

مقدمه

          سیستم کنترل الکترونیکی در موتور یک خودرو به منظور بهینه سازی عملکرد موتور می باشد، به طوری که این می تواند موجب صرفه جویی در سوخت، عملکرد بهتر انرژی و انتشار گازهای وارد شده گردد. برای دستیابی به آن، یک همکاری خوب بین سنسور، فعال کننده (محرک) و مرکز کنترل لازم است.

          نقش حسگر به عنوان جمع آورنده اطلاعات نصب شده در موتور می باشد. در حالی که مرکز کنترل به عنوان گیرنده داده از سنسور عمل می کند و سپس آن را در منطق کنترل مشخصی پردازش می کند. به طوری که می تواند «مقداری» تولید کند که پس از آن این مقدار به محرک داده می شود. این محرک برای تحقق یک وضعیت مطلوب بر اساس میزان «ارزش (مقدار)» حاصل از مرکز کنترل عمل می کند. 

ترجمه این مقاله با عنوان سنسور خنک کننده موتور در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

ANALYSIS ON THE ROLE OF ENGINE COOLANT TEMPERATURE SENSOR IN GASOLINE ENGINE