عنوان مقاله:

تاثیر کیفیت حسابرس فردی بر نتایج حسابرسی: باز کردن جعبه سیاه کیفیت حسابرسی

The effect of individual auditor quality on audit outcomes: opening the black box of audit quality

سال انتشار: 2022

رشته: حسابداری

گرایش: حسابداری مدیریت - حسابرسی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله کیفیت حسابرس فردی

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI حسابداری

 

مقالات ISI حسابرسی

 

5. Additional analyses

5.1 Cross-sectional tests

In addition to our main tests we run a number of cross sectional tests to determine if the results vary predictably with office-level characteristics. Specifically, we partition the sample at the median for audit office size, the percentage of client assets that are intangible and whether or not a client disclosed an internal control weakness (ICW) in a prior period. We re-estimate our restatement model and present the results in Table 7. Panel A presents the results of the partition based on office size. Columns 1(3) and 2(4) present the results for offices above(below) the median audit office size. The coefficient on High Quality SrMgr/ Director in Column 1 is negative and statically significant. Additionally, the coefficient is larger in magnitude than the corresponding insignificant coefficient in Column 3. This indicates that high quality senior managers and directors are associated with fewer restatements in large offices but not in small offices. The coefficients on High Quality Audit Team in Columns 2 and 4 are both statistically significant but not statistically different from each other, indicating that high employee quality offices, whether large or small, decrease the likelihood of client restatements.

Panel B presents the results of the partition based on whether or not a client has reported an ICW in the prior year. Columns 1(3) and 2(4) present the results for clients reporting (not reporting) an ICW in the prior year. The coefficient on High Quality SrMgr/Director in Column 1 is negative and statically significant. Additionally, the coefficient is larger in magnitude than the corresponding insignificant coefficient in Column 3. This indicates that high quality senior managers and directors are associated with fewer restatements in offices that have previously reported an ICW.

Interestingly, the coefficients on High Quality Manager and High Quality Senior in Column 1 are both positive and statistically significant. This reversal in sign, indicating that higher rated managers and seniors lead to more restatements for firms that previously reported an ICW, may suggest that auditors assign higher quality low level staff to clients that have been shown previously to be higher risk, though this interpretation is beyond the scope of our study. The coefficients on High Quality Audit Team in Columns 2 and 4 are both statistically significant and statistically different from each other, indicating that high quality audit teams decrease the probability of a future restatements more for clients who have previously reported an internal control weakness.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

5. تجزیه و تحلیل اضافی

5.1 آزمون های مقطعی

علاوه بر آزمایش‌های اصلی، ما تعدادی آزمایش مقطعی انجام می‌دهیم تا تعیین کنیم آیا نتایج به‌طور قابل پیش‌بینی با ویژگی‌های سطح اداری متفاوت است یا خیر. به طور خاص، ما نمونه را در میانه برای اندازه دفتر حسابرسی، درصد دارایی های مشتری که نامشهود هستند و اینکه آیا مشتری ضعف کنترل داخلی (ICW) را در دوره قبل افشا کرده است یا نه تقسیم بندی می کنیم. ما مدل ارائه مجدد خود را مجدداً برآورد کرده و نتایج را در جدول 7 ارائه می کنیم. پانل A نتایج پارتیشن را بر اساس اندازه دفتر ارائه می دهد. ستون 1 (3) و 2 (4) نتایج را برای دفاتر بالاتر (زیر) اندازه متوسط ​​دفتر حسابرسی ارائه می دهد. ضریب SrMgr/ Director با کیفیت بالا در ستون 1 منفی و از نظر آماری معنی دار است. بعلاوه، ضریب بزرگتر از ضریب ناچیز متناظر در ستون 3 است. این نشان می دهد که مدیران ارشد و مدیران با کیفیت بالا با ارائه مجدد کمتری در دفاتر بزرگ مرتبط هستند اما در دفاتر کوچک نه. ضرایب تیم حسابرسی با کیفیت بالا در ستون‌های 2 و 4 هر دو از نظر آماری معنی‌دار هستند اما از نظر آماری تفاوتی با یکدیگر ندارند، که نشان می‌دهد دفاتر با کیفیت بالای کارکنان، چه بزرگ و چه کوچک، احتمال ارائه مجدد مشتری را کاهش می‌دهند.

پانل B نتایج پارتیشن را بر اساس اینکه آیا مشتری یک ICW را در سال قبل گزارش کرده است یا خیر ارائه می کند. ستون‌های 1(3) و 2(4) نتایج را برای مشتریانی که یک ICW را در سال قبل گزارش کرده‌اند (گزارش نمی‌کنند) ارائه می‌کند. ضریب SrMgr/Director با کیفیت بالا در ستون 1 منفی و از نظر آماری معنی دار است. علاوه بر این، ضریب بزرگتر از ضریب ناچیز متناظر در ستون 3 است. این نشان می دهد که مدیران و مدیران ارشد با کیفیت بالا در دفاتری که قبلاً یک ICW را گزارش کرده اند، با بیان مجدد کمتری همراه هستند.