عنوان فارسی مقاله:

طراحی و تجزیه و تحلیل عملکرد موتورهای همزمان لبه گردان ابر رسانا برای پیشرانش دریایی


عنوان انگلیسی مقاله:

Design and Performance Analysis of Superconducting Rim-Driven Synchronous Motors for Marine Propulsion



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی طراحی و تجزیه و تحلیل عملکرد موتورهای همزمان لبه گردان ابر رسانا برای پیشرانش دریایی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

پیشرانه های لبه گردان به دلیل مزایای بالقوه در مشخصه های ارتعاش و هیدرودینامیک، که در  سیستم های حمل و نقل دریایی دارای اهمیت زیادی می باشند، بسیار مورد توجه واقع شده اند. در این مفهوم، مغناطیس پایدار  لبه گردان، دی سی (dc) بدون جاروبک (براشلِس ) و موتورهای القایی اخیراً برای به کارگیری به عنوان موتورهای پیشرانش دریایی پیشنهاد شده اند. از طرف دیگر، موتورهای همزمان ابررسانا با درجه حرارت بالا (HTS) در خصوص برخی مزایای قابل ملاحظه مانند اُفت پایین، راندمان بالا و فشردگی (تراکم)، بسیار جالب توجه هستند. با این وجود، موتور همزمان لبه گردان از نوع HTS تاکنون مورد مطالعه واقع نشده است. بنابراین، این مقاله به شیوه¬ی طراحیِ موتورهای همزمان لبه گردان با سیم پیچی میدانی HTS اختصاص می یابد. یک روش طراحی تفصیلی برای موتورهای لبه گردان HTS توسعه یافته و الگوریتم طراحی با به-کارگیری روش المان محدود (FE)  معتبر می شود. مدل FE از یک موتور همزمان لبه گردان HTS سه مرحله ای MW 5/2 به کار گرفته شده و سپس مشخصات الکترومغناطیسی موتور ارزیابی می شود. هدف، طراحی یک ماشین HTS منطبق با یک مجرای (لوله) نازک برای به حداقل رساندن نیروی کششی هیدرودینامیکی می باشد. مسأله طراحی ضمن در نظر گرفتن محدودیت های مختلف، دشواری هایی را نشان می دهد.