عنوان فارسی مقاله: تحلیل های اکسرژی و انرژی غذای مایع در فرایند گرمایش اهمی: یک مطالعه موردی تولید گوجه فرنگی


عنوان انگلیسی مقاله:


Exergy and energy analyses of liquid food in an Ohmic heating process: A case study of tomato production



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی تحلیل های اکسرژی و انرژی غذای مایع در فرایند گرمایش اهمی: یک مطالعه موردی تولید گوجه فرنگی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 






نمونه متن ترجمه

چکیده

شش گرادیان ولتاژ مختلف در طیف 6 تا 16 ولت/ سانتیمتر برای تبخیر آب از نمونه های گوجه فرنگی 9.3 (کیلوگرم آب/ کیلوگرم ماده خشک) برای میزان سالم تر 2.3 (کیلوگرم آب/ کیلوگرم ماده خشک) بکار رفت. بازده انرژی از 100 به 55.53% با میزان رطوبت در حال کاهش و گرادیان ولتاژ در حال افزایش کاهش یافت، در حالیکه بازده اکسرژی از 3 به 83.51% با کاهش در میزان رطوبت (P<0.05) افزایش یافت. انرژی متوسط و بازده اکسرژی به ترتیب در دامنه ی 85-40%- 67.07 و 60.34-27.75% یافت شد. رسانایی الکتریکی (2.36–12.38 S/m) با کاهش میزان رطوبت و گرادیان ولتاژ تا نقطه ی جوش، افزایش پیدا کرد. مصرف انرژی ویژه و پتانسیل بهبود متوسط از 4.64 to 2.73 MJ/kg تبخیر آب و از Kw 6.88 تا 21.48 به ترتیب افزایش یافت، همانطور که گرادیان ولتاژ و میزان رطوبت کاهش پیدا کرد.

ارتباط صنعتی: به خاطر توانایی فناوری های گرمایش اهمی برای کسب گرمایش یکنواخت سریع و مقرون به صرفه ی مواد رسانای الکتریکی، اثر آن بر کیفیت غذا، مورد توجه است. بر اساس نقد و بررسی آثار، در فرایند گرمایش اهمی، امکان کسب بازده های بیشتر از 90% در یک فرایند صنعتی وجود دارد، که این اتلاف ها با عایق بندی دیوار، کنترل میشوند. با این وجود، اطلاعات محدودی در زمینه ی تحلیل اکسرژی فرایندهای اهمی و سیستم ها طبق بهترین دانش مولفین وجود دارد. تحلیل اکسرژی، بویژه برای کاربردهای گرمایش دمای بالای صنعتی (مقیاس کلان)، حیاتی تر میشود و میتواند آشکار کند آیا و تا چه حد امکان طراحی سیستم های گرمایی کارامدتر با کاهش منابع بازده های موجود، امکان پذیر است. این مقاله به ارزیابی عملکرد فرایند گرمایش اهمی با بکارگیری تحلیل اکسرژی میپردازد.