«به عنوان یک کشوری که دارای 2 درصد مخازن نفتی جهان است اما 20 درصد نفت جهان را مصرف می کند – قصد دارم این را تکرار کنم – 2 درصد مخازن نفتی جهان را داریم؛ 20 درصد استفاده می کنیم. این به چه معنی است، به همان میزان که تلاش می کنیم تا تولید نفت را افزایش دهیم، قادر نخواهیم بود تا خود را از شرایط سخت قیمت های بالای گاز نجات دهیم. هرکسی غیر از این را به شما بگوید یا نمی داند که درباره چه چیزی صحبت می-کند یا اینکه حقیقت را به شما نمی گویند.»
1. مقدمه

1.1. انگیزش


             زغالسنگ محور اصلی انقلاب صنعتی قرون 18ام و 19ام بوده است. با ظهور حمل و نقل جاده ای (اتومبیل) و هوایی، نفت به عنوان سوخت غالب در طول قرن بیستم تبدیل گردید. در سال 2009، مصرف نفت جهان روزانه در حدود 5/84 میلیون بشکه (حدود 88 میلیون بشکه در سال 2011) بود که 35 درصد آن سهم حمل و نقل زمینی بود (BP, 2012)، (IEA, 2012).
             برخی محققان بحث می کنند که نفت تولید شده از منابع معمول در حدود 50 درصد تا سال 2030 کاهش خواهد یافت (دبیلیو. زیتل، 2007 ) بدون اینکه نرخ مصرف کاهش یابد.علاوه بر منابع سوخت فسیلی محدود، نگرانی رو به رشد اخیر درباره پیامد زیست محیطی استفاده از مواد نفتی (پترولیوم) نیاز برای استفاده از منابع انرژی جایگزین و وسایل نقلیه برقی (الکتریکی) را الزامی نموده است.

 

ترجمه این مقاله با عنوان  باتری های لیتیوم یونی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Technical Assessment and Modeling of Lithium-Ion Batteries for Electric Vehicles