چکیده
از آن جایی که ثبتنام در دورههای مجازی رو به افزایش است، لازم است که بفهمیم که دانشجویان در محیط مجازی چطور میتوانند راهبردهای یادگیری خودتنظیمی را به نحو کارآمدی بکار بگیرند تا موفقیت تحصیلی کسب کنند. جستجو در پایگاههای اطلاعاتی مربوط در دسامبر2014 دربارهی مطالعات منتشر شده که از سال 2004 تا 2014 دربارهی همبستگی بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و موفقیت تحصیلی در آموزش مجازی را آزمایش کردهبودند، همبستگی بالای بین این دو را نشان داد. از 12مطالعه، راهبردهای اصول مدیریت زمان، فراشناخت، تنظیم تلاش و تفکر انتقادی همبستگی مثبتی با نتایج تحصیلی داشتند، در حالی که تکرار و تمرین، پیچیدگی، و سازماندهی از حداقل حمایت تجربی برخوردار بودند. یادگیری همیاری نیز تأثیر مثبت متوسطی داشت اما برخلاف آن فاصله اطمینان آن صفر بود. اگرچه موفقیت مشارکتکنندگان در آموزش حضوری به آموزش مجازی تعمیم داده میشود، این تأثیرات ضعیفتر به نظر میرسد و پیشنهاد میشود که 1. آنها ممکن است کمتر مؤثر باشند و 2. دیگری این که عوال غیر آشکاری که به طور رایج ممکن است نقش مهمتری در زمینه مجازی داشته باشد.
1. مقدمه
افزایش دسترسی به اینترنت در دههی گذشته منجر به افزایش رو به رشد ثبتنام دانشجویان در دورههای مجازی آموزش عالی نسبت به آموزش سنتی مستقیم( رو در رو) شده است. یادگیری آنلاین در مقایسه با یادگیری سنتی که در آن تعامل و ارتباط معلم یا دانشآموز به صورت مستقیم(چهره به چهره) و در کلاس درس رخ میداد، بستگی به تعامل و ارتباط همزمان یا ناهمزمان در یک فضای مجازی بستگی دارد.
دورههای مجازی نسبت به آموزش سنتی مزیتهایی دارند. برای دانشجویانی که برنامه یا مکانشان اجازه بودن در یک کلاس فیزیکی را نمیدهد، آموزش مبتنی بر وب، انعطاف پذیرتر و قابل دسترستر است. علاوه بر این، دانشجویانی که آنلاین تحصیل میکنند، در مقایسه با کلاسهای درس سنتی، فرصتهای بیشتری فرصت بیشتری دارند تا مطالب را یاد بگیرند و دسترسی بیشتری به منابع یادگیری دارند و فرصتهای بیشتری برای کار گروهی دارند. برخلاف کلاسهای چهره به چهره، محیط آنلاین، از استاندارد آموزش همزمان، جایی که دانشجویان در یک زمان و در یک مکان واحد یاد میگیرند، فراتر میرود و یادگیری ناهمگامی را بدون محدودیت مکانی و زمانی فراهم میکند.
این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان یادگیری خودتنظیمی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع: