چکیده
               این مطالعه قدرت نظارت مدیران مستقل (IDS)  را بعنوان ترکیبی از تخصص متخصص و یا شایستگی، انگیزه، قدرت حفظ تعادل و سعی و کوشش مفهومی سازی میکند. پس از آن به صورت تجربی بررسی تاثیر قدرت نظارت ID بر کیفیت کنترل داخلی (ICQ)، را بررسی میکند که توسط افشای داوطلبانه گزارش حسابرسان درمورد کنترل داخلی و بیانیه های مالی منتشر شده توسط شرکتهای سهم A  چینی در طول 2006-2010 پروکسی خواهد شد. ما می بینیم که شاخص قدرت نظارت ID ترکیبی دارای اثر مثبت و معنادار بر ICQ است، که برای پروکسی های مختلف برای ICQ قوی  است، و اجزای آن نیز بطور مثبت و معنادار با هم و یا (در اکثر موارد) هر دو اقدامات ICQ  مرتبط است. در مجموع، شواهد ما نشان می دهد که قدرت نظارت ID ها، نقش مثبتی در بهبود ICQ در چین بازی می کند.

1. مقدمه
             از زمان افشای رسوایی بزرگ شرکت های بزرگ مانند موارد موثر بر انرون و ورلدکام، تنظیم کننده های اوراق بهادار در بسیاری از کشورها توجه دقیقی به چگونگی ایجاد یک سیستم کنترل داخلی موثر   کرده اند. به عنوان مثال، در جولای 2002، کنگره آمریکا قانون آکسلی ساربنز (SOX)  را  تصویب کرد. بخش 404 از قانون مدیریت شرکتهای دولتی را ملزم به ارزیابی اثربخشی کنترل داخلی خود و روش های گزارشگری مالی و ارائه گزارش حسابرسان در اثربخشی کنترل داخلی کرده است. فراوانی شواهد تجربی نشان می دهد که کنترل داخلی مؤثر می تواند کیفیت گزارشگری مالی را ارتقاء دهد.
              در راستای این روند بین المللی اخیر، تنظیم کننده های چینی ایجاد سیستم های کنترل داخلی در شرکت های عمومی را تسریع بخشیدند. آنها یک سری از قوانین و مقررات را از سال 2006 صادر کرده اند. همراه با صدور این مقررات و در دسترس بودن اطلاعات مربوط، محققان در چین به طور فزاینده ای در عوامل موثر بر اثربخشی کنترل داخلی علاقه مند شدند.

این مقاله در نشریه تیلور و فرانسیس منتشر شده و ترجمه آن با عنوان کیفیت کنترل داخلی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Can independent directors improve internal control quality in China?