چکیده

      دیچو، گراهام، هاروی و راجگوپال (که به اختصار  DGHRدر این مقاله نامیده‌ می‌شوند) به بررسی مقامات ارشد مالی (CFO) برای استخراج دیدگاه آنها در مورد کیفیت سود، جریان‌های گسترده‌تر در گزارشگری‌های مالی، و رواج مدیریت سود پرداختند. آنها برخی بینش‌هایی جالب در مورد این مسائل را فراهم ساختند، ما در مورد این موضوع بحث خواهیم کرد که چگونه انگیزه CFO در فرآیند‌های گزارشگری مالی تمایل به تاثیرگذاری بر روی آنچه که ما می‌توانیم از آنها در مورد کیفیت سود یاد بگیریم دارد. همچنین ما به بررسی چگونگی انتخاب روش DGHR با توجه به بررسی نمونه و طراحی سوالاتی که استنتاج آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد خواهیم پرداخت، که شامل چیزی است که ما می‌توانیم با استفاده از آن شیوع و بزرگی مدیریت سود را استنباط کنیم. 

1. مقدمه

      دیچو، گراهام، هاروی و راجگوپال ( که به اختصار  DGHRدر این مقاله نامیده‌ می‌شوند) یک مجموعه مقالاتی در مورد حسابداری و امور مالی را ادامه می‌دهند که سبب استنباط سیاست‌های مالی شرکت‌های بزرگ پس از بررسی مقامات ارشد مالی (CFOها) خواهد شد. این مقالات سبب فراهم‌سازی بسیاری از بینش‌هایی جدید در زمینه‌های گوناگون می‌شود. هدف DGHR بررسی شواهدی در دیدگاه‌های CFO در مورد کیفیت سود است. به منظور تکمیل و غنی‌سازی این نتایج، نویسندگان همچنین اقدام به ارائه نتایج به شکل مصاحبه‌های یک به یک از یک نمونه کوچک‌تری از CFOها و دو تدوین‌کننده استانداردهای حسابداری کردند. 

        ما اقدام به خلاصه‌سازی و بررسی تعدادی از جنبه‌های DGHR ، از جمله انگیزه، روش، نتایج، و استنتاج کردیم. ما با نویسندگان موافق هستیم که یافته‌های آنها دارای پتانسیل احتمالی برای شکل‌دهی به سیاست‌ها و پژوهش‌ها و بحث‌هایی در مورد مسائل کیفیت سود است. با این وجود، ما نیز پرسش‌هایی در مورد مناسب بودن استفاده از این روش در مقالات کیفیت سود و همچنین سوالاتی را نیز در مورد برخی از استنتاج‌های این نویسندگان مطرح خواهیم کرد

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان کیفیت سود در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

How should we think about earnings quality? A discussion of “Earnings quality: Evidence from the field”