چکیده

         هدف از این مقاله مقایسه تکنیک های فازی مختلف سازی برای استفاده از کنترل ماشین خودکارطراحی شستشو برای پیش بینی تفاوت خطا بین روش های مختلف است. ماشین لباسشویی های اتوماتیک با برنامه های کاربردی برای مصارف داخلی در نظر گرفته شده است. پارامترهای ورودی مقدار خاک و چربی بر روی لباس را در نظر می گیرند. بسته به میزان ورودی های زمان شستشو به عنوان خروجی توسط تکنیک فازی سازی های مختلف تصمیم گیری انجام می شود.این مشکل با نرم افزار شبیه سازی MATLAB برای ارزیابی تکنیک های مختلف پشتیبانی می شود.

1. مقدمه

        ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین لوازم خانگی امروزی است. ماهیت اصلی این ماشین کاهش حجم کار و به طور موثر ارایه پاک کنندگی برای لباسها است. به منظور اثبات پاکیزگی لباس تولید کنندگان ماشین لباسشویی  به طور کامل به سمت کاهش بار کاری و فراهم کردن لباس های تمیزتر پیش می روند. این امر با ماشین های عملگر سنسور دار محقق می شود که به طور کامل می توانند میزان بار و حجم قابل شستشو را حس کنند. هم چنین  مقدار آلودگی از لباس و نوع مواد در چرخه شستشو فعلی را به منظور پیش بینی زمان مورد نیاز برای شستشو درک کنند. در یک سنسور شستشو ازیک سنسور نوری ساده برای اندازه گیری فیزیکی مقدار نور، عبور از لوله شیشه ای، استفاده می شود که می تواند پس از آن به سیگنال های الکتریکی برای پیش بینی میزان آلودگی تبدیل شود [1]. ماشین شستشو بر اساس کنترل منطق فازی (FLC) دستگاه طراحی می شود.

ترجمه این مقاله با عنوان کنترل کننده منطق فازی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Defuzzification in a Fuzzy Logic Controller: Automatic Washing Machine