چکیده

پیشینه: هدف این پروژه توسعه ابزاری به منظور سنجش مهارت های تیم کاری دانشجویان پرستاری در یک محیط شبیه سازی شده بود. 

روش: یک پروسه هشت مرحله ای برای توسعه ابزار مورد استفاده قرار گرفت که شامل بازبینی مقالات و ارزیابی صحت ظاهری/ محتوا و قابلیت اطمینان از طریق خود ارزیابی.

نتایج: تحلیل کمی سایکومتری ابزار 11 آیتمی نهایی شامل شاخص اعتبارسنجی محتوایی قیاسی 0.98 و شاخص های اعتبار سنجی محتوایی منحصر به هر  آیتم از 0.75 تا 1.0 برای 11 آیتم متغیر بود. قابلیت اطمینان خود ارزیابی نشان دهنده  انطباق با ضریب همبستگی درون کلاسی 0.836 بود. 

نتیجه گیری ها: مربیان پرستاری می توانند از یک پروسه 8 مرحله ای برای توسعه ابزارهایی با صحت سایکو متریک برای ارزیابی دانش آموزان استفاده کنند. 

        با وجود این واقعیت که دانش آموزان پرستاری اغلب بطور فرد به فرد در مجموعه های درمانی مورد ارزیابی قرار می گیرند، از دانشجویان پرستاری تازه فارغ التحصیل انتظار می رود تا بعنوان عضوی از گروه عمل کرده تا مراقبت و درمان ایمنی از بیماران صورت پذیرد. ابزار هایی روایی و پایایی برای  اساتید دانشگاه مورد نیاز است تا  به طور عینی  بازخورد های صورت گرفته توسط دانشجویان را به منظور ارتقای  دانش تیم کاری، مهارت ها و دیدگاه ها  ارزیابی  و ارائه نمایند. هدف این مقاله توصیف پروسه پیشرفت و ارزیابی ابزارها در جهت سنجش مهارت های تیم دانشجویان پرستاری بر مبنای  پهارچوب های  تیمی و گروهی STEPPS می باشد. 

پیشینه

       افراد حرفه ای با تجربه و کارازموده در مراقبت سلامت که به صورت تیمی فعالیت می کنند بهبود در عملکرد، افزایش رضایتمندی و کاهش اشتباهات را پس از آموزش های تیمی پزشکی به اثبات رسانده اند. اموزش بین حرفه ای (IPE) در کاراموزان مراقبت سلامت که دانشجویان پرستاری دوره لیسانس را شامل می شود، درک بیشتری را  از سایر قوانین  موجود در حرفه مراقبت سلامت فراهم نموده و ارائه می دهد و  انتظارات در گرایش و جهت یابی تیمی را در نیروی کار نسل های اینده به مراتب بیشتر افزایش می دهد. یکی از چارچوب ها در ارائه IPE و آموزش مهارتهای فعالیت تیمی  STEPPS می باشد. این چارچوب عینی به طور خاص به منظور نشان دادن مسائل مرتبط با سلامت و امنیت بیماران از طریق اصلاح روابط و مهارت های کار تیمی  برای افرادی که در خط اولیه  مراقبت های بیماران قرار دارند  ارائه داده شد .چارچوب تیمی  STEPPS بر مبنای چهار مهارت تیمی شکل گرفته و استوار است: مدیریت، ارتباطات، بررسی وضعیت و پشتیبانی و حمایت دوجانبه و متقابل. 

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان کار گروهی دانشجویان پرستاری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Development of an Instrument to Measure Nursing Student Teamwork Skills