چکیده

            هدف از این مطالعه ایجاد درک بهتر از تلاقی دو رشته علمی مدیریت استراتژیک و کارآفرینی می باشدکه با روش جمع آروی ادبیات موجود در این دو رشته صروت گرفته است. ساختارها و ترکیبات مقاله به صورت کار علمی با یکدیگر ترکیب شده اند، در نتیجه دانش جدیدی ایجاد گشته است. نتایج  این مطالعه می تواند بیشتر برای ادغام و یکپارچه سازی مفید اشتراکات این دو رشته استفاده شوند درحالی که این دو رشته های علمی جدا از هم هستند. این مطالعه تلاش می کند روابط آشکار را شناسایی کند و سپس بر وی جزئیات برخی گزاره های مشترک مهم تمرکز کند.مدیریت استرا تژیک اذغان می کند که کارآفرینی و استارت آپ ها  دراندازه های کوچک و متوسط، سرمایه گذاری متهورانه نقش مرکزی دارد. در مدیریت استراتژیک محتوا و فرآیند بحث می گردد به میزانی که اتصال های مهم این دو رشته را بهم مرتبط می کنند و در طرح تجاری موجود است در نتیجه دلالت ها و جهت های تحقیقاتی آتی پیشنهاد شده است.

1. مقدمه

            در چشم انداز رقابتی جدید استراتژی های کارآفرینی بیشتر و بیشتر هم برای کارآفرینی جدید و ایجاد ثبات در کارآفرینی اهمیت پیداکرده اند. این اهمیت ناشی از افزایش پویایی محیط و تشدید رقابت جهانی، است. کار آفرینی بدون در نظر گرفتن عمر و اندازه، مجبوربه ایجاد استراتژیهای کارافرینانه بیشتر به منظوررقابت و بقا هستنداین استراتژی های کارآفرینانه مربوط به بهبود عملکرد شرکت میباشند.آنان به قصد شناسایی فرصت ها و توسعه آنها در جهت پیشبرد مزایای رقابتی نوشته میشوند. اینجا جایی است که رشته مدیریت کارآفرینی و مدیریت استراتژیک یکدیگر را قطع می کنند.

           هر دو رشته علمی بر روی انطباق برای تغییر و بهره برداری از فرصت ها متمرکز هستند. علی رغم این اشتراک تمرکز، آنها به طور مستقل و گسترده نسبت به یکدیگر توسعه می یابند. به تازگی دانشمندان نیاز به یکپارچه سازی این دو عنوان استراتژی پی برده اند. از یک سو، نیاز به منابع به منظور بهره برداری از فرصت ها[بیشتر تحت شرایط نا اطمینانی] و سرمایه گذاران خطر پذیر و از سوی دیگر، نیاز به داشتن اهداف استراتژیک در برنامه ریزی شان و فعالیت هایشان وجود دارد. در هنگام افزایش نااطمینانی و  بالا رفتن تغییر، در دو تهدیدات جدید و فرصت های جدید پدیدار می شوند. شناسایی و بهره برداری از این فرصت ها در ذات کارآفرینی است در حالیکه در ذات مدیریت استراتژیک ایت است که چگونه فرصت ها میتوانند مبدل به  مزایای رقابتی پایدار شوند. خواستن یکپارچه سازی این دو رشته یک پدیده جدید شگفت آور است. 

 ترجمه این مقاله با عنوان کارآفرینی کوچک و اندازه ی متوسط  در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Strategic management and entrepreneurship: Friends or foes?