چکیده
هدف- این مقاله تمرکز بر عرصههایی را هدف قرار میدهد که میتوانند به صورت بالقوه شانس موفقیت نوشته، مانند پذیرش در یک نشریه، را بهبود بخشند. به ویژه، در زمان انتخاب موضوع، و همچنین جنبههایی که میتوانند نوشته را در فاز نوشتن بهبود بخشند، شامل سبک نثرها و استنادات است.
طراحی/متدلوژی/رویکرد– توصیههایی هستند که بر اساس بررسی ادبیات و تجربه ما هستند. برای تشریح استفاده عملی از این مسائل که نیاز است به آنها پرداخته شود، مثالهایی از مقالات پژوهشی منتشر شده در طول سال 2010 در ژورنالهای حسابداری، سازمان و جامعه (AOS) و حسابداری، حسابرسی و مسئولیت پذیری (AAAJ) ارائه شده است.
یافتهها- دلایل متداولی برای رد یک مقاله وجود دارند که اجتناب ناپذیر هستند، اما یکی از مهم ترین مسائل تضمینی این است که سوال پژوهشی جدید باشد و به تازگی در مقدمه نوشتهها آورده شده باشد. منحنی تازگی-دقت (NR curve) معرفی شده است و روابط بین نوآوری و دقت به احتمال پذیرش نوشته مربوط است، که توضیح داده شد. ارزیابی نثر در مقالات منتشر شده استفاده میشود که نشان میدهد که هیچ قانون تنظیم شده ای وجود ندارد.
پیامدها/ محدودیتهای پژوهشی- این مقاله دستورالعملهای تضمینی موفقیت را نشان نمیدهد، جز برای ملاحظات دقیق و انگیزشهایی از تازگی و دقت پژوهش انجام شده مهم هستند. نویسندگان پژوهشهایی را برای بررسی کنندگان جنبههای رفتاری به عنوان درآمد ممکن برای پژوهش آینده بیان کردند.
منشا/ارزش – منحنی تازگی-دقت نیاز به روابط بین، این دو صفت پژوهش معرفی شده را نشان میدهد و توضیح میدهد. این مقاله جدید است چرا که نثر مقالات پژوهشی منتشر شده در AOS و AAAJ به صورت نقادانه ای در تلاش برای ارزیابی محققین حرفه ای برای شکست به مجلات حسابداری و موارد دانشگاهی ایجاد شده برای افزایش شانس موفقیت تلاش میکند. به همین ترتیب، مقاله برای اساتید حسابداری ارزش عملی دارد و ممکن است بحث را در میان بازرسان، اعضای هیئت ویراستاران تحریک کنند، و در نتیجه در توسعه زمینه انتشارات دانشگاهی، نقشی بازی کنند.
مقدمه
دانشگاهیان به شدت برای تولید خروجی پژوهشی، با یک تمرکز خاص بر مقالات ژورنالی مرجع تمرکز میکنند. دانشگاهیان، سازمانهای بودجه بندی دولتی و دیگر موارد به شدت از رتبه بندیهای با کیفیت ژورنالی برای ارزیابی بخشهای دانشگاهی، واحدهای پژوهشی و افراد استفاده کردند. در این روش، افراد با فاکتورهای علمی گوناگون میتوانند توسط مدیران مقایسه شوند و رتبه بندی شوند. این نوع مقایسه از سوی دانشگاهیان غیر منصفانه دیده شد و میتواند بر تجربه کاری دانشگاهیان تاثیر منفی بگذارد. دیگر دانشگاهیان به سادگی این روندها را به عنوان قوانین بازی دیدند و چالشها و فرصتهای ارائه شده را پذیرفتند. رتبه بندیهای ژورنالی برای همه شناخته شده است و به صورت گسترده برای سنجش عملکرد پژوهش آکادمیک استفاده میشوند، خواه به صورت صریح تایید شوند یا به صورت ضمنی و غیررسمی استفاده شود. رتبه بندیها به دانشگاهیان اجازه میدهد که ژورنالهایی را هدف قرار دهند که میدانند برای آنها مفید است. در این مقاله، نمیخواهیم که به بحث حول معیارهای این سیستم رتبه بندیهای در حال تکامل، رتبه بندیها و پاداشها بپردازیم. ما این پیش زمینه را به عنوان انگیزه ای برای دانشگاهیان برای تولید خروجی پژوهشی بیشتر در ژورنالهایی با رتبه بالا میپذیریم. هدف، در نظر گرفتن جنبههایی از این محیط است که میتواند کیفیت خروجی پژوهشی را بهتر کند و افزایش دهد.
ما بحث و توصیههایی را بر اساس ادبیات موضوعی قبلی ارائه میدهیم؛ تجربه ما به عنوان نویسنده، بازرسان و ویراستار، و همچنین در یک تحلیل از مقالات منتشر شده در دو ژورنال حسابداری پیشرو مورد بحث قرار میگیرند. ما این عناصر طراحی پژوهشی را در یک بحث تئوری واحد ترکیب میکنیم. ما مقالات منتشر شده در طول سال 2010 را در دو ژورنال حسابداری عمومی پیشرو، نشریه حسابداری، سازمانها و جامعه (AOS) و نشریه حسابداری، حسابرسی و مسئولیت پذیری (AAAJ) منتشر میکنیم. توجه کنید که ما به نوشتهها رد شده دسترسی نداریم، و بنابراین قادر به مقایسه مقالات منتشر شده و نوشتههای رد شده نیستیم. کار مقاله ما جدید است چرا که بر صفات مقالات مرجع در مورد آگاهی بخشی برای بهبود شانس موفق بودن در فرآیندهای بررسی و انتشار بحث میکند. در این مقاله، به صورت خاصی با سه مسئله مهم شناخته شده توسط Clarkson (2012) سر و کار داریم، یعنی انتخاب موضوع برای تضمین تازگی، انتخاب متد برای تضمین دقت،و ارائه عمومی نوشته در طول فاز نوشتن. این مقالات منحتی تازگی-دقت (یا منحنی NR) را به صورت گرافیکی برای نمایش و توضیح روابط بین این صفات معرفی میکند.
این مقاله در نشریه امرالد منتشر شده و ترجمه آن با عنوان ژورنال حسابداری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع: