چکیده

     هدف این تحقیق شرح این موارد می باشد 1) امکان‌سنجی مطالب آموزشی مهارت های تندخوانی مبتنی بر چندگانگی فرهنگی، 2) نتایج یادگیری دانش آموزان مقطع هشت راهنمایی شهر مدان، از جمله مدارسSMP N 27 Medan وSMP Taman Harapan Medan درباره ی موضوع مهارت تندخوانی با مطالب آموزشی ایجاد شده مهارت های تندخوانی مبتنی بر چندگانگی فرهنگی، 3) تأثیرگذاری آموزش مطالب مهارت های تندخوانی مبتنی بر چندگانگی فرهنگی. این نوع تحقیق، تحقیق و توسعه ی بورگ و گال می باشد. افراد آزمایشی شامل کارشناسان موضوع، کارشناسان طراحی، معلمان زبان اندونزیایی، دانش آموزان راهنمایی مدارس Medan SMP N 27 وSMP Taman Harapan Medan که آزمون فردی، آزمون گروهی کوچک و آزمون گروهی محدود بودند. داده های مرتبط با این محصول توسعه از طریق یک پرسشنامه جمع آوری شدند. نتایج نشان دادند که: 1) تأیید کارشناس موضوع شامل امکان سنجی محتوا با میانگین 67،87 % با معیار بسیار خوب می باشد، امکان‌سنجی ارائه با میانگین 61،84 % با معیار بسیار خوب، جنبه ی زبانی با میانگین 53،86 % امکان‌سنجی زبان با معیار بسیار خوب، 2) تأیید کارشناس طراحی با میانگین 83،85 % با معیار بسیار خوب. 3) داده های واکنش معلمان زبان اندونزیایی با میانگین 19،94 % با معیار بسیار خوب. 4) آزمون فردی با میانگین 21،89 % با معیار بسیار خوب. 5) آزمون گروهی کوچک با میانگین 82،90 % در مدرسه ی راهنمایی دولتی 27 و میانگین 39،93 در مدرسه ی خصوصی Taman Harapan Medan با معیار بسیار خوب. 6) آزمون گروهی محدود با میانگین 3،92 % در SMP Negeri 27 Medan و میانگین 35.94% در مدرسه ی راهنمایی خصوصی Taman Harapan Medan با معیار بسیار خوب. 7) میانگین موفقیت در یادگیری دانش آموزان پیش از به کار بردن مطالب آموزشی با سرعت خواندن (تکمیل نشده) 158 کیلوپوند در SMP Negeri 27 Medan و موفقیت در یادگیری دانش آموزان پس از به کار بردن مطالب آموزشی 223 کیلوپوند (تکمیل شده) می باشد، سپس در مدرسه ی راهنماییn  Taman Harapan Meda سرعت خواندن 132 کیلوپوند (تکمیل نشده) پیش از به کار بردن مطالب آموزشی و سرعت خواندن 248 کیلوپوند پس از به کار بردن مطالب آموزشی مشاهده شد. 8) تأثیرگذاری مطالب آموزشی با معیار خوب. از این رو مطالب آموزشی ایجاد شده در مهارت های تندخوانی مبتنی بر چندگانگی فرهنگی، برای استفاده در فرآیند یادگیری به عنوان یک منبع یادگیری امکان پذیر هستند.

مقدمه

     قابلیت خواندن به معنای توانایی برای فهم ایده های مطرح شده توسط دیگران از طریق نوشتن است. معمولاً مهارت های خواندن از مطالب معتبری چون خواندن متون، روزنامه ها، مجلات، رمان ها، دفتر خاطرات و غیره به دست می آید. تمرکز آزمون خواندن بر فهمیدن محتوای خواندن است. مهارت های خواندن نقش مهمی در زندگی انسان دارند. یادگیری تندخوانی در واقع در مباحث مربوط به زبان اندونزیایی به کار رفته است.

     اگرچه اعتقاد بر این است که مهارت های خواندن از طریق تمرین گسترش پیدا می کند، متخصصان موافق اند که توانایی خواندن کودکان اندونزیایی هنوز نگران کننده است، این در تحقیقی توسط موسفیرو و بنیاتی (2016) توضیح داده شده است. جایگاه قابلیت خواندن دانش آموزان اندونزیایی در نتایج تحقیق پیشرفت در سواد خواندن بین المللی (PIRLS) در اندونزی رتبه ی 41 در میان 45 کشور را به دست آورد، این یعنی توانایی خواندن کودکان اندونزیایی هنوز تا حدی پایین است.

     در واقع این قابلیت به دست نیامده است. دانش آموزان علاقه ی چندانی به تندخوانی ندارند. این مطابق با مشاهده ی اولیه ی صورت گرفته در مدارس است، وقتی از دانش آموزان خواسته می شود که بخوانند، خیلی هیجان زده نمی شوند. این موضوع توسط نورهادی (2013) تأیید می شود، عوامل زیادی که زمینه ی عدم علاقه ی دانش آموزان به خواندن را ایجاد می کند از جمله عوامل عادت، روش ها، کتاب های خوانده شده یا تطبیق نامناسب مطالب خواندنی قابل دسترس.

-این مقاله در نشریه Eajournals منتشر شده و ترجمه آن با عنوان مهارت های تندخوانی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

THE DEVELOPMENT OF THE TEACHING MATERIALS OF MULTICULTURALISM-BASED FAST READING SKILL FOR THE VIII GRADE OF SMP STUDENTS IN MEDAN CITY