نکات مهم:
• مطالعه اثرات دینامیک CRMها بر سرمایه گذاری های تولید برق فراهم شده است.
• بازار ظرفیت و مکانیزم حفظ راهبردی مقایسه شده است.
• CRMها گرایش های دوره ای مستعد حضور در بازار انرژی صرف را کاهش می دهند.
• بازار ظرفیت کمبودهای کمتری را تجربه می کند و هزینه های تولید نیز کاهش می یابد.


چکیده
            براساس اصلاحات آزادسازی، توانایی بازارهای برق در فراهم کردن انگیزه های رضایت بخش برای سرمایه گذاری  در ظرفیت تبدیل به یک مشکل مهم شده است. به طور خاص، بازارهای انرژی کنونی پدیده هایی را از چرخه های سرمایه گذاری نشان می دهند که فازهایی را تحت و ورای ظرفیت موجود، و از این رو هزینه های اضافی و ریسک-هایی مهم برای کفایت تولید ایجاد می کنند. برای مواجهه با این موضوعات، مکانیزم های جدید، که مکانیزم های پاداش ظرفیت (CRM) نامیده می شوند، اجرا شده است (و یا اجرا خواهندشد). این مقاله اثرات دینامیکی دو مکانیزم CRM، بازار ظرفیت و مکانیزم ذخیره استراتژیک، را ارزیابی می کند و همچنین بررسی می کند که تا چه حدی این دو رویکرد قادر به کاهش چرخه های سرمایه گذاری می باشند. هزینه های تولید و هزینه های کمبود هر دو مکانیزم نیز به منظور نتیجه گیری درباره تاثیر و بهره وری اقتصادی آن ها مقایسه شده است. مدل شبیه سازی، مبتنی بر پویایی سیستم، به منظور مطالعه عملکرد CRMها و تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری توسعه یافته است. نتایج مزیت های گسترش CRMها جهت حل موضوع کفایت را برجسته تر می کنند: کمبودها در مقایسه با بازار انرژی صرف به شدت کاهش می یابد. علاوه برآن، ظرفیت بازار نیز به نظر بسیار سودمند می رسد، زیرا کمبودهای کمتری را تجربه می کند و هزینه های تولید نیز کاهش می یابد. این مقایسه ها را می توان با سازندگان سیاست ها (به طور خاص در اروپا، که درآن این دو مکانیزم عمدتا مطرح می شوند) به منظور تعیین این که کدام مکانیزم CRM انتخاب شود، بکاربرد.

1. مقدمه
             اصلاحات بازار برق در دهه های اخیر و به خصوص توسعه رقابت در سمت تولید مسیر تصمیمات سرمایه گذاری را تغییر داده است (Dyner and Larsen, 2001). در سیستم های تنظیمی پیشین، ریسک های سرمایه گذاری ازطریق تعرفه ها به مشتریان منتقل می شود. چون تنها یک بازیگر درگیر می باشد، هماهنگی و تناسب در سرمایه گذاری های تولید یک مشکل نیست. در حال حاضر، سرمایه گذاران برنامه ریزی توسعه خود را در واکنش به نشانه-های قیمت قابل پیش بینی سخت و پیچیده انجام می دهند و بر دستیابی به بیشترین سود متمرکز می شوند. این امر هماهنگی در سرمایه گذاری ها را بسیار پیچیده می شود، که منجربه ناکارمدی های بلند مدت می شود.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان مشکل تولید برق در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The electricity generation adequacy problem: Assessing dynamic effects of capacity remuneration mechanisms