چکیده
           مرورگر های بسیار سبک بر روری دستگاه های تلفن همراه به طور فزاینده برای دسترسی به سرویس های ابری و آپلود مورد استفاده واقع شده است/ داده های ذخیره شده بر روی ابر، با توجه به قابلیت بارگذاری منابعِ سریعترِ آنها نمایش داده می شوند. این مرورگر ها از اقدامات بهره وری سمت سرویس گیرنده استفاده می کنند، مانند ذخیره سازیِ حافظه نهان بزرگتر و پلاگین های کمتر. با این حال، تاثیر بر امنیت داده ها از چنین اقداماتی در محدوده ی مورد مطالعه است. در این مقاله، ما یک مدل دشمن را برای بررسی امنیت مرورگر های سبک پیشنهاد می کنیم. با استفاده از این مدل دشمن ، ما آسیب پذیری منتشر نشده در چهار مرورگرِ سَبکِ محبوب نشان می دهند، یعنی: مرورگر UC، دلفین، مرورگر CM، و مرورگر های سهام سامسونگ، اجازه می دهند تا یک مهاجم به صورت غیر مجاز به داده های خصوصی کاربران دست یابد. در حالت دوم،  شامل تاریخچه ی مرورگر، محتوای ایمیل، و جزئیات حساب بانکی می شود. به عنوان مثال، ما نیز نشان می دهیم که این امر ممکن است به جای تصاویرِ حافظه نهان در یکی از مرورگرها، که می تواند به منظور تسهیل فیشینگ و دیگر فعالیت های جعلی، مورد استفاده قرار گیرد. با شناساییِ نقص طراحی در این مرورگرها )به عنوان مثال ذخیره سازی فایل نادرست)، ما امیدواریم طراحان مرورگر های آینده می توانند از خطا های مشابه جلوگیری کنند. 

1. مقدمه
             در سال های اخیر، ما شاهد یک تغییر سریع در رفتارهای مروری اینترنت از استفاده از کامپیوترهای شخصی (PC) به دستگاه های تلفن همراه هستیم، به ویژه در دسترسی به سرویس های ابری و ذخیره سازیِ داده ها در ابر ]20،45،23[. به عبارت دیگر، مرور اینترنت به طور فزاینده ای در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود]51[. این امر همچنین منجر به افزایش استفاده از مرورگرهای بسیار سبک در دستگاه های تلفن همراه می شود.
              مرورگر های سبک برای قابلیتِ بارگذاری منابع سریع آنها محبوب هستند، به خصوص برای مشاهده ی فایل هایِ رسانه ای بزرگ و یا برای بازی. با این وجود، تجارت کردن به معنیِ کاهش دادنِ ویژگی های کاربر و مکانیزم های امنیتی ضعیف است]57،58[. به عنوان مثال، نیازمندی های امنیتی مرورگر اصلی توسط W3C مشخص می شود]46[ اجرا در مرورگرهای معمولی، مانند گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس، ممکن است روی مرورگر های سبک نصب نشوند3.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان مرورگر های بسیار سبک در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Mobile cloud security: An adversary model for lightweight browser security