چکیده

        امروزه شبکه های تحویل محتوا (CDNs)، بخش مهمی از زیر ساخت WEB پیشرفته شده اند. در این مقاله، عملکرد ارائه دهنده محتوای Akamai بررسی می شود. به این صورت که عملکرد پلتفرم موجود Akamai سنجیده شده و از دیدگاه طراحان CDN و مشتریان احتمالی، سوالی کلیدی و ساختاری مطرح می شود به این صورت که آیا پلتفرم های منطبق با Akamai که سعی در گسترش سرور ها در مکان های مختلف اینترنت دارند، از مزایای عملکرد اصلی روی مرکز داده ای یکپارچه تر که توسط سایر CDNs های قدرتمند نظیر Limelight پشتیبانی می شوند برخودار هستند یا خیر؟ اعتقاد ما بر این اساس است که روشی که در این مقاله شرح داده ایم، برای محققین عرصه CDN مفید خواهد بود.

1. مقدمه

         پس از دوره ای زمانی که از ادغام صنعت گذشت، علاقه به شبکه های تحویل محتوا احیا شده است. ده ها شرکت CDN جدید ظهور کرده و تبدیل به بخش مهمی از زیر ساخت WEB شده اند: تنها Akamai ادعا می کند که 20 درصد از ترافیک کل WEB را ارائه می دهد. [3]

         دو نکته اصلی فروش یک سرویس CDN موارد زیر هستند: بر اساس ظرفیت تقاضا، سرویس در اختیار تولید کنندگان محتوا قرار دهند. 2- از نقطه نظر کاربر، عملکرد دسترسی به محتوا را بهبود بخشند، زیرا محتوا را از مکان های مختلف تحویل می دهند. این مقاله بر روی نظریه دوم تمرکز دارد و عملکرد پلتفرم Akamai که در حال حاضر استفاده می شود را در نظر می گیرد و این سوال را پاسخ می دهد که چرا توسعه زیاد یک پلتفرم CDN بایستی وجود داشته باشد تا مزایای در دسترس بودن را برای کاربران ایجاد نماید.

این مقاله در نشریه ACM منتشر شده و ترجمه آن با عنوان محتوای تجاری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Measuring a Commercial Content Delivery Network