چکیده

        ما به مسئله تخصیص منابع در محیط ابر در مقیاس بزرگ می پردازیم، که بهینه سازی پیکربندی ابر به‌صورت پویا برای اهداف محاسبات سبز تحت محدودیت های پردازنده و حافظه را رسمی می کنیم. ما پروتکل عمومی gossip را برای تخصیص منابع پیشنهاد می کنیم، که می تواند برای اهداف خاص معرفی شود. ما نمونه ای از این پروتکل عمومی را باهدف به حداقل رساندن مصرف انرژی از طریق تحکیم  سرور توسعه می دهیم، درحالی‌که رضایت مندی تغییر الگوی بارگیری برآورده شود. این پروتکل، GRMP-Q نامیده شد، که یک راه حل ابتکاری  کارآمد فراهم می کند که در اغلب موارد به خوبی عمل می کند— در موارد خاص، بهینه است. تحت سربار ، پروتکل یک تخصیص عادلانه از منابع پردازنده به خدمات گیرنده  را می دهد. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که معیارهای کلیدی عملکرد، با افزایش اندازه سیستم تغییر نمی کند، فرآیند تخصیص منابع مقیاس پذیر برای بالاتر از 100000 سرور. به‌طورکلی، اثربخشی پروتکل در دستیابی به اهداف خود، با افزایش ظرفیت حافظه در سرورها، افزایش می یابد.

1. مقدمه      

          مصرف انرژی در مراکز داده  قابل توجه است و به سرعت در سال های اخیر رشد کرده است و این رشد انتظار می رود ادامه دار باشد. چند مطالعه آن را نشان می دهد [1]-[3]. یک روش مؤثر برای کاهش مصرف انرژی مراکز داده، تحکیم سرور [4[، [5] است که باهدف تمرکز حجم کار  بر روی حداقل تعداد سرورها است. این کار مؤثر است، زیرا امروزه سطح بهره برداری در مراکز داده اغلب پایین است، حدود 15% [6]. برای یک اجرا، سرور بیش از 60% از حداکثر مصرف انرژی خود را مصرف می کند، حتی اگر آن بار حمل نکند ([4])، تعویض سرورها (به‌طور موقت) برای یک حالت ضروری نباشد که حداقل یا هیچ انرژی نیاز دارد که می تواند به‌طور قابل‌توجهی مصرف انرژی را کاهش دهد.

         امروزه همه تکنولوژی های کلیدی موردنیاز برای تحکیم سرور، در دسترس هستند. تکنولوژی های مجازی سازی  و مهاجرت زنده ، استحکام پویا حجم کار را تحت درخواست پشتیبانی می کند. داشتن سطوح مختلف از حالت آماده‌به‌کار  (مشخص شده با سطوح مختلف مصرف انرژی و زمان بیدار شدن ) که پیشنهادهای تجهیزات مدرن، برای انطباق منابع مرکز داده برای نیازهای در حال تغییر را اجازه می دهد.

این مقاله در نشریه آی تریپل ای منتشر شده و ترجمه آن با عنوان  محاسبات سبز در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Gossip-based Resource Allocation for Green Computing in Large Clouds