چکیده 

       تصویب و انتشار محاسبات ابری جزء موارد امنیتی حل نشده است که ارائه‌دهنده و کاربران ابر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در این مقاله، نشان می‌دهیم که چگونه مجازی‌سازی می‌تواند با حفاظت از یکپارچگی ماشین‌های مجازی مهمان و اجزای زیرساخت‌ ابری باعث افزایش امنیت محاسبات ابری شود. به طور خاص، یک معماری جدید، سیستم پیشرفته‌ی حفاظت از ابر(ACPS)، را پیشنهاد می‌کنیم که باعث تضمین افزایش امنیت در منابع ابر می‌شود. ACPS می‌تواند به‌طور موثر یکپارچگی مهمان و زیرساخت قطعات را نظارت کند، در حالی که هنوز به‌طورکامل به ماشین‌های مجازی و به کاربران ابر شفاف نیست. ACPS به صورت محلی می‌تواند به نقض امنیت به عنوان یک لایه بیشتر در مدیریت امنیت از چنین رویدادهایی واکنش نشان ‌دهد. یک نمونه اولیه از پیشنهاد ما این است که ACPS به طور کامل در دو راه‌حل متن باز در حال اجرا است: Eucalyptus و OpenECP.  نمونه اولیه در برابر اثربخشی و عملکرد تست شده است. به‌طور خاص: (الف) اثر نمونه‌ی آزمایش ما در برابر حملات شناخته شده نشان داده شده است؛ (ب) ارزیابی عملکرد نمونه اولیه ACPS تحت انواع مختلف از حجم کار انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد که پیشنهاد ما در برابر حملات انعطاف پذیر است و سربار در مقایسه با امکانات ارائه شده کوچک است.

1. معرفی

        اینترنت در کنار انقلاب‌های دیگراست، که در آن منابع در سطح جهان شبکه شده است و به‌راحتی می‌توان به اشتراک گذاشت. پردازش ابری جزء اصلی از این دیاگرام است، که یک مخزن بزرگ از اینترنت را ارائه می‌کند که در آن منابع برای هر کسی به عنوان سرویس در دسترس است. به‌طور خاص، گره‌های ابر به طور فزاینده‌ای محبوب هستند اگرچه امنیت و حریم خصوصی مسائل حل نشده موجب کم شدن سرعت پذیرش و موفقیت آن شده است. در واقع، صداقت، محرمانه بودن و نگرانی در دسترس بودن، هنوز هم از مشکلات باز است که نیاز به پاسخ و راه‌حل‌های کارآمد و موثر می‌باشد. گره ابر ذاتا به حملات اینترنتی نسبت به راه‌حل‌های سنتی، اندازه‌ی آنها و خدمات مربوط به پیچیدگی که به ارمغان می‌آورد، آسیب‌پذیرتر است. در واقع، ابر اینترنتی با تمام جوانب مثبت و منفی یک سیستم فراگیر است. در نتیجه، افزایش حفاظت گره‌های ابر یک کار چالش برانگیز است. بنابراین به رسمیت شناختن تهدیدات  برای ایجاد فرآیندهای امنیتی برای محافظت از خدمات و سیستم‌عامل‌های میزبان حملات بسیار مهم است.

       محاسبات ابری در حال حاضر از اهرم مجازی‌سازی برای بار تعادل از طریق تأمین پویا و مهاجرت ماشین‌ مجازی (VM یا مهمان) در میان گره‌های فیزیکی استفاده می‌کند. ماشین‌های مجازی در اینترنت به انواع بسیاری از فعل و انفعالات که در معرض تکنولوژی مجازی‌سازی هستند می‌تواند کمک کند در حالی که فیلتر اطمینان درجه بالاتری از امنیت است. به‌طور خاص، مجازی‌سازی می‌تواند به عنوان یک جزء امنیتی استفاده شود. به عنوان مثال، ارائه‌ی نظارت بر ماشینهای مجازی، مدیریت آسان بر امنیت خوشه‌های پیچیده، مزارع سرور و زیرساخت محاسبات ابری. با این‌حال، فن‌آوری‌های مجازی همچنین نگرانی‌های بالقوه‌ی جدیدی را با توجه به امنیت ارائه می‌کنند، همانطور که در بخش 4 خواهیم دید.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان مجازی سازی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Secure virtualization for cloud computing