چکیده 
            رانشگر ماهواره ی آند کاتد برای انباشتگی مداری (CASTOR) یک مانور مداری و گذرگاه میکرو ماهواره ای است که در آزمایشگاه سیستم فضایی MIT ساخته شده است. هدف فنی ماموریت کسب 1 km/s از delta-V در طول یکسال ماموریت در مدار پایین زمین است (LEO). این هدف با استفاده از یک سیستم نیروی محرکه ی الکتریکی یعنی میدان پیشرانش واگرای نوک دار (DCFT) است که تغییرات مداری با بازدهی بالا برای ماهواره ی کلاس حلقه ی ESPA را مقدور می سازد. CASTOR قادر به بهبود دسترسی سریع به ظرفیت های فضایی با ارائه ی یک پلتفرم انتقال مداری با یک عملکرد بسیار بالا نسبت به جرم و از این رو کاهش زیاد هزینه های پرتاب و اجازه دادن به مانور مداری بسیار کارآمد است. علاوه بر این، CASTOR بسیار مقیاس پذیر و مدولار است یعنی اجازه می دهد تا به دامنه ی وسیعی از مقیاس ها و کاربردها سازگار شود. CASTOR به عنوان بخشی از برنامه ی نانوماهواره ای دانشگاه (UNP) ساخته شده که بوسیله ی آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی تامین مالی شده است (AFRL).
              به منظور محقق ساختن هدف ماموریت CASTORT  لازم است تا یک سیستم ارتباطی به شدت بهینه شده، مقیاس پذیر، سبک وزن و کم هزینه ساخته شود. این محدودیت ها به توسعه ی مطالعات تجاری برای انتخاب معماری نهایی سیستم ارتباطی دلالت می کنند. لازم به ذکر است که سیستم ارتباطی نهایی  قادر به بیشینه کردن مقدار اطلاعات انتقال داده شده است در حالی که اعتبار، افزونگی و جرم محدودشده، مصرف انرژی و هزینه را تضمین می کند. همچنین توجهی ویژه به تضمین سیستم ارتباطی معتبر در هنگام سقوط نیاز یا در هنگام جابه جایی قوی داپلری مورد نیاز است. باید ذکر کرد که جابه جایی قوی داپلر به علت ظرفیت های بالای delta-V دستگاه اجتناب ناپذیر است. ویژگی های مختلفی برای محقق کردن تمام نیازمندی های ماموریت به طراحی سیستم ارتباطی این ماموریت تخصیص داده شد.به طور خاص، آنتن های سفارشی ایجاد شدند و پروتوکل ارتباطی سفارشی طراحی و پیاده سازی شد. سیستم ارتباطی از طریق یک کمپین آزمایش شدت که شامل آزماش های نرم افزاری در آزمایشگاه، آزمایش های سخت افزاری در اتاق بدون پژواک و در آزمایش های پرواز بوسیله ی آزمایش بالن معتبر می شدند.
            این مقاله یک بررسی اجمالی از ماموریت CASTOR ، یک ارائه از تحلیل مطالعات تجاری و معماری ارتباطی انتخاب شده ی نهایی، تعریفی از آنتن سفارشی ساخته شده و از پروتوکل سفارشی طراحی شده و یک ارائه از نتایج آزمایش های انجام شده را ارائه می دهد.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان ماهواره Mit Castor در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Mit castor satellite: Design, implementation, and testing of the communication system