چکیده

        در این مقاله هماهنگی PSS و POD در یک سیستم قدرت SMIB مجهز به کنترل موثر TCS C. S OME با استفاده از طرح های PSS و POD برای بهبود قدرت پایداری سیستم ارائه شده است. این کنترل کننده سیگنال های مکملی را تولید می کنند، سیگنال خروجی PSS برای دستگاه و دو مرحله طرح پیشفاز و پسفاز برای جبران در POD برای TCS C در ساختار PS S در نظر گرفته شد. طراحی کنترل جدید، کنترل بهینه خطی مرتبط با طرح های کنترل معین، در هر دو طرح PSS و طراحی POD ارائه شده است. با انتخاب اوزان ماتریس Q در رابطه نزدیک با تغییر قطب حلقه، کنترل بهینه معین پیشنهاد شده فرموله شده است. روش GA برای تعیین پارامتر کنترل برای هر دو PS S و POD استفاده شد. پویایی و پایداری سیستم قدرت با کنترل کننده پیشنهادی با استفاده از اغتشاش کوچک به سیستم قدرت، 20٪ تنوع بار مورد بررسی قرار گرفت. نتایج شبیه سازی نشان می دهد که حضور TCSC در شبکه قدرت ارائه شده توسط PSS و کنترلر POD برای بهبود پایداری سیستم بسیار بالقوه است. 45٪ کاهش اورشوت حاصل شد، آن به طور قابل توجهی از زمان کوتاه به دست آمده  است، اگر چه MO POD کوتاه تنها 16٪ از PS S کوتاه تر است. مقادیر ویژه غالب به سمت منطقه با ثبات تر تغییر جهت می دهند، بخشی واقعی از مقادیر ویژه به مقادیر جدید جدید -0.1 در آستانه دست خواهند یافت. این نتیجه نشان می دهد که کنترل بهینه معین پیشنهاد شده دارای یک عملکردی خوبی است. نتایج شبیه سازی نشان داد که نقش کنترل کننده POD غالب تر از PS S است، با این حال هر دو PSS و کنترلر TCSC POD به طور همزمان در حال حاضر یک تعامل مثبت با یکدیگر دارند.

1. مقدمه

        پیشرفت های اخیر در الکترونیک قدرت منجر به استفاده از سیستم جریان متناوب انتقال جریان انعطاف پذیر (FACTS) در دستگاه های در سیستم قدرت شده است. ادوات FACTS توانایی افزایش انعطاف پذیری و بهره برداری سیستم قدرت و کنترل، ثبات سیستم و بهره برداری از سیستم های قدرت موجود را دارا می باشند[1]. یکی از ادوات FACTS، تریستور کنترل خازن های سری (TCSC) است. TCSC متشکل از یک خازن و یک راکتور کنترل تریستور (TCR) می باشد.

        TCSC به طور کلی در خط انتقال طولانی مدت از یک سیستم قدرت نصب شده است. برخی از نقش های TCSC شامل برنامه ریزی جریان برق، کاهش قطعات نامتقارن، کاهش از دست دادن خالص، پشتیبانی ولتاژ، محدود کردن جریان اتصال کوتاه، میرایی نوسانات قدرت؛ و افزایش پایداری گذرا می باشد[2]، [3]. اساس توابع TCSC توانایی آن ها برای دادن راکتانس القایی یا خازنی خط انتقال است. 

 ترجمه این مقاله با عنوان قدرت نوسانات TCSC در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

TCSC Power Oscillation Damping and PSS Design Using Genetic Algorithm Modal Optimal Contro