چکیده

           در عصر دانش، اشکال جدیدی از سازماندهی و مدیریت شرکت ها برای انطباق با وضعیت های جدید پدیدار می شوند. یکی از این شکل های جدید مدیریت سازمانی، رهبری دوسوتوان است. رهبری دوسوتوان ترکیبی از رفتارهای رهبر مانند ارتقاء خلاقیت و رفتارهای بستن رهبر مانند انجام اهداف و پایبندی به هنجارها می باشد. بنابراین، هدف نشان دادن این است که یک جهت گیری اجتماعی با اقدامات عملکرد عملیاتی, هدفی غیر از سودآوری ندارد. هدف از این مطالعه, بررسی چگونگی ارتباط رهبری دوسوتوان با جهت گیری کارآفرینانه اجتماعی و اینکه چگونه این امر به نوبه خود بر عملکرد عملیاتی تأثیر می گذارد, می باشد. این کار از طریق بررسی دقیق نوشته ها انجام می شود.

1. مقدمه

           کارآفرینی در رشد تجارت و همچنین گسترش سریع بخش اجتماعی سهم زیادی داشته است ]1،2]. این مقوله به طور گسترده ای به عنوان کشف فرصت ها تعریف شده است - شکل، اثرات و عوامل تسهیل کننده که به کشف و اکتشاف فرصتهای شغلی کمک می کنند ]3،4]. به موازات آن، Shane  و  Venkataraman ]4] موضوعاتی راجع به خلق کالاها و خدمات از طریق این فرصت ها، ویژگی های کارآفرینانی که آنها را کشف می کنند و شیوه های عملی برای بهره برداری از فرصت های شغلی را مورد کاوش قرار داده اند.

           کارآفرینی, منبع تحول اقتصادی است زیرا اشتغال ایجاد می کند، رشد را پیش می برد و نوآوری را ارتقا می بخشد. به همین ترتیب، کارآفرینی با اتحاد شهروندان، غنی سازی فرهنگ و در نهایت تبدیل شدن به بخشی از جریان های اجتماعی و اقتصادی، انسجام اجتماعی را تقویت می کند.

این مقاله در نشریه ام دی پی آی منتشر شده و ترجمه آن با عنوان عملکرد عملیاتی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Ambidextrous Leadership, Social Entrepreneurial Orientation, and Operational Performance