این راهنمای طراحی، اجزای کاربردی جامع و مورد نیاز برای ساخت یک شبکه اختصاصی مجازی سایت به سایت (VPN) را در زمینه اتصال شبکه گسترده منطقه‌ای (WAN) تعریف می‌کند. این بررسی اجمالی درباره طراحی، در سطح بالا، انتخاب‌های طراحی دردسترس برای ساخت یک IPsec VPN WAN را تعریف می‌کند و عواملی را که بر انتخاب شما تأثیر می‌گذارند توصیف می‌کند. راهنمای طراحی فردی، طراحی و اجرای دقیق‌تر برای هر یک از انواع طراحی‌های اصلی را فراهم می‌کند. 

            بررسی اجمالی از طراحی، بخشی از راه‌حل‌های VPN در حال انجام را با استفاده از آخرین فناوری VPN از سیسکو و براساس اصول طراحی عملی که برای مقیاس‌گذاری مورد آزمایش قرار گرفته‌اند شناسایی می‌کند. 

معرفی 

          این متن به‌عنوان یک راهنمای طراحی برای کسانی است که قصد دارند یک VPN سایت به سایت براساس امنیت IP (IPsec) ارائه دهند. طرح‌های ارائه شده در این متن بر پلتفرم‌های روتر سیسکو IOS VPN تمرکز دارد. 

           توپولوژی اولیه که در این متن توضیح داده شده است، یک طراحی hub-and-spoke است که منابع اولیه در یک سایت مرکزی بزرگ، با تعدادی سایت کوچک و یا دفاتر شعبه با اتصال مستقیم به سایت مرکزی بر روی یک VPN واقع شده‌اند. یک نمودار سطح بالا از این توپولوژی در شکل 1 نشان داده شده است. 

 ترجمه این مقاله با عنوان  طراحی VPN WAN در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

IPsec VPN WAN Design Overview