چکیده

       تداوم عملکرد صندوقهای سرمایه گذاری مشترک اروپایی با سبک سازگار در بین سالهای 1988 تا 2010 را بررسی می کند. با استفاده از یک نمونه فاقد بایاس بقاء بزرگ برای شش کشور اروپایی، ما شواهد معتبر تداوم در نرخهای بازگشت سازگار با معیار در طول دوره های زمانی یک ساله و نیز دوره های زمانی طولانیتر را مستند می-کنیم. ما به لحاظ آماری و اقتصادی تداوم عملکرد قابل توجه برای افقهای زمانی تا 36 ماه به دست می اوریم اگرچه تداوم برای بهترین و بدترین اجرا کننده ها بسیار بیشتر برجسته می باشد. بنابراین، عملکرد گذشته صندوقهای سرمایه گذاری مشترک اروپایی دارای توان توضیحی برای عملکرد آینده می باشد و سرمایه گذاران می-توانند شواهد مفید از داده های عملکرد گذشته به دست آورند. 

1. مقدمه

         علیرغم اهمیت اقتصادی صندوقهای سرمایه گذاری مشترک اروپایی، صندوقهای سرمایه گذاری ثبت شده اروپایی یک موضوع تحت پژوهش می باشند. هیچ مطالعه ای وجود ندارد که عملکرد صندوقهای سرمایه گذاری مشترک که در بازارهای مالی اصلی اروپایی سرمایه گذاری می کنند را در طول یک دوره طولانی مدت مورد تحقیق و بررسی قرار داده باشد. این یک حوزه تحقیق مهم می باشد، سرمایه گذاران می توانند به آسانی عملکرد صندوقهای سرمایه-گذاری مشترک که در کشورهای مختلف اروپایی سرماه گذاری می کنند را مقایسه کنند از زمانی که واحد پولی (ارز) مشترک یورو معرفی گردیده است.

         مقاله ما عملکرد نرخهای بازگشت (نرخهای بازدهی) ماهانه برای صندوقهای سرمایه گذاری مشترکدارنده یک تمرکز سهام از ژانویه 1988 تا دسامبر 2010 را بررسی می کند. تحقیق ما هدف فراهم کردن شواهد در این باره دارد که آیا کشورها و سبکهای سرمایه گذاری در بازارهای مالی اروپایی به بخش های مجزا تقسیم شده اند. هستون و روانهورت (1994) تاثیر فاکتورهای صنعت و کشور را بر روی نرخهای بازگشت سهام مطالعه کردند و نشان دادند که فاکتور کشور دارای تاثیر قویتر می باشد. اخیرا، سانی (2009) پی برد که تحلیلگران سهام کسانی که در کشورهای خاص متمرکز شده اند دارای یک مزیت نسبت اطلاعاتی نسبت به متخصصان بخش (سکتور) می باشند که این به دلیل دانش بهتر آنها درباره فاکتور مختص به کشور و مجاورت جغرافیایی با شرکتهایی می باشد که آنها را مورد تحقیق قرار می دهند. 

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان صندوق های سرمایه گذاری در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The persistence of European mutual fund performance