چکیده

          تشخیص کامپیوتری برای سرطان پستان حالا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است که این موضوع به دلیل افزایش اجرای تصویر برداری های ماموگرام می باشد. به صورت خاص، تشخیص و دسته بندی کردن جرم های موجود در تصویر های ماموگرام اهمیت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل، مطالعه های زیادی در این زمینه انجامشده است و تکنیک های مختفی نیز ارائه شده است. این مقاله یک شبکه عصبی پیچه ای (CNN) را برای شناسایی خودکار سرطان پستان با استفاده از داده های بخش بندی شده از دیتابیس دیجیتال برای پویش ماموگرافی ها (DDSM) ارائه می کند. ما یک شبکه با معماری CNN را ایجاد کردیم که دیگر ویژگی های دستی متداول را استخراج نمی کند بلکه استخراج ویژگی ها و دسته بندی آن ها را به صورت همزمان در قالب شبکه های عصبی انجام می دهد. ازین رو این روش می تواند یک تشخیص خودکار را بدون مدیریت کاربر، ارائه کند. روش ارائه شده ، نرخ دسته بندی بهتری را فراهم می کند که این موضوع باعث می شود تشخیص های بسیار بهتری ایجاد شود.

1. مقدمه

           سرطان به صورت عمومی به معنی یک تومور مرتبط با تکثیر بی قاعده و بی نهایت از سلول هایی است که از نظر ژنتیکی تغییر یافته اند. این تکثیر مبدا تخریب بافت های مبنا و توسعه تومور می باشد. در این مورد، ارگانیسم ها نمی توانند این تومور را کنترل کنند. تکثیر شدن سلول های تومور در یک محل شامل یک تومور بدخیم و یا سرطان می باشد. منتشر شدن سلول های سرطانی از تومور محلی به دیگر قسمت های بدن، با نام متاستاز شناخته می شود. به صورت خاص، سرطان پستان یکی از رایج ترین دلایل مرگ در میان زنان در سراسر جهان می باشد.

            سرطان پستان یکی از رایج ترین سرطان ها در حوزه سلامت عمومی می باشد و تقریبا هر یک زن از میان ده زن ، در طول زندگی خودش دچار این بیماری می شود. اما، کاهش نرخ مرگ در اثر این نوع از سطران همراه با توسعه احتمال بازیابی، تنها در صورتی ممکن است که این موتور در اولین فاز های رشد خودش شناسایی شده و درمان شود. در نتیجه برای تضمین شناسایی اولیه این تومور ها، رادیولوژیست ها تکرار ماموگرافی ها را افزایش داده اند که این موضوع به خصوص برای گروه سنی که سرطان بیشتری در آن ها وجود داشته، رخ داده است. به علاوه، هر سال، بخش زیادی از تصویر های ماموگرافی باید تحلیل شوند  که این موضوع نیازمند کار و زمان بسیار زیادی می باشد و رادیولوژیست های مختلف باید با یکدیگر کار کنند تا بتوانند تصمیم گیری های مناسبی داشته باشند. به همین دلیل، مطالعه های تحقیقاتی مختلفی در این زمینه انجام شده است که باعث خودکار شدن بررسی ماموگرافی ها و تصمیم گیری شده است.

این مقاله در نشریه اسپرینگر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان شناسایی سرطان پستان در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

A Computer-Aided Diagnosis System for Breast Cancer Using Deep Convolutional Neural Networks