چکیده

          در این مقاله، تمرکز بر روی شبیه سازی ترافیکی دو تقاطع T مجاور در ساعات شلوغی در خیابان دانشگاه در شهرستان Skudai، جوهور، مالزی است. این مطالعه با هدف شبیه سازی ترافیکی در شبکه به منظور درک و تجزیه و تحلیل تنگناها و ارائه راه حل ها برای بهبود آن انجام شده است. مدل شبیه سازی با نرم افزار ARENA توسعه داده شد، و نتیجه اولیه نشان می دهد که یک صف قابل توجهی در یکی از مسیرها وجود دارد، بازوی C. مدل  A با چراغ راهنما برای مقابله با این مشکل ارائه شده است. نتایج به دست آمده از مدل بهبودیافته نشان داد که متوسط زمان انتظار در بازوی C تا 67٪ کاهش می یابد. علاوه بر این، متوسط زمان صف های انتظار در کل سیستم تا 53٪ کاهش یافت. علاوه بر این، در این مقاله، نشان داده شد که چگونه می توان نرم افزار Arena را برای شبیه سازی مشکلات ترافیک به طور موثر اتخاذ نمود. روش این تحقیق را می توان برای بررسی حالات ترافیکی مختلف و پیامدهای آنها قبل از اجرای آنها در واقعیت اعمال نمود.

1. مقدمه

1.1. انگیزه کار

          کنترل و بهینه سازی ترافیک, توجه ویژه ای را در سال های اخیر دریافت کرده است. این به خاطر افزایش تعداد وسایل نقلیه و تقاضا برای اقامت و هدایت حجم ترافیک است. بدون شک، هر گونه تلاش برای بهینه سازی جریان ترافیک موجب کاهش هزینه از نظر آلودگی، زمان، و غیره خواهد شد.

          هنگامی که بحث هزینه به میان می آید، رویکرد بهینه سازی, قابل توجه می شود. بسیاری از پروژه های پر هزینه به منظور بهبود جریان ترافیک وجود داشته است که در نهایت نتایج مورد انتظار را ارائه ننموده اند. بنابراین، انگیزه این تحقیق, حل یک مشکل جریان ترافیک محلی با شناسایی علل آن و پیشنهاد راه حل بدون تحمیل هزینه های عملیاتی قابل توجه است.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان شبیه سازی ترافیکی  در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Traffic simulation of two adjacent unsignalized T-junctions during rush hours using Arena software