چکیده 
            در این مقاله، یک طرح میکرو پرداخت کارآمد و امن جدید، به نام کوپن های الکترونیکی ارائه می دهیم که می تواند از قابلیت تفویض هزینه های خود را به دیگر کاربران و یا دستگاه های خود را مانند لپ تاپ، PDA، تلفن همراه و نقاط دسترسی به خدمات این چنینی را تسهیل کند. این طرح وعده تبدیل به یک توانمندساز برای خدمات مختلف مبتنی بر اینترنت است که شامل پرداخت واحد معقول است. این امر به کاربران انعطاف پذیری برای مدیریت قابلیت پرداخت هزینه در کل نقاط مختلف در دسترس برای خدمات خاص بدون اخذ مجوز برای هر نقطه دسترسی از یک بانک تسهیلاتی ارائه می دهد. این انعطاف پذیری که در طرح های پرداخت میکرو وجود دارد، برای دسترسی در همه جای خدمات الکترونیکی و دیگر برنامه های کاربردی مبتنی بر اینترنت ضروری است. تسهیلات واگذاری در رابطه با اثبات و یا تایید مجوز واگذاری و امنیت ارائه شده برای پرداخت کلیت ناچیزی را مطرح می سازد. پرداخت تسهیلات مسئولیت مخارج کل را از بین می برد. مقاله طراحی پروتکلی را مطرح می کند و تجزیه و تحلیل عملکرد سیستمی را فرام می کند. 
          کوپن های الکترونیکی بر اساس  PayWord، زنجیره مخلوط یک طرفه تک پیگردی برای پرداخت واحد معقولانه، TESLA برای امنیت پرداخت و SPKI / SDSI  به عنوان چارچوب PKI زمینه ای برای ویژگی نمایندگی منحصر به فرد آن است. نتایج به دست آمده از اجرای کوپن الکترونیکی کاملا قابل قبول و در نزدیک به زمان واقعی پاسخ را نشان می دهد. طرح ما از زنجیره هش یک طرفه چند پیگردی برای پرداخت واحد معقول استفاده می کند. علاوه بر این، انتقال بخش زنجیره های پرداخت به دیگران را مجاز می سازد. چون قابلیت هزینه های این کاربر می توان از نقاط دسترسی در سرویس های مختلف برای دسترسی خدمات مشترک، به صورت همزمان مورد استفاده قرار گیرد.

1. مقدمه
          تجارت الکترونیک طیف گسترده ای از معاملات متفاوت، از معاملات کلان تا خرد را پوشش می دهد. در معاملات کلان ، در حالی که ارزش هر معامله بسیار بالا است، چالش در ارائه درجه بالاتری از احراز هویت، امنیت پرداخت، و غیر انکار بودن معاملات نهفته است. در معاملات خرد، در حالی که نیاز به تهیه کردن حجم معاملات بزرگ با ارزش مالی ذاتاً پایین وجود دارد، چالش نگه داشتن هزینه هر معامله برای حداقلی به طور متوسط است. 

این مقاله در نشریه اسپرینگر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان سیستم میکرو پرداخت در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

e-coupons: An Efficient, Secure and Delegable Micro-Payment System