چکیده

          رایانش ابری خدمات مورد تقاضای مقیاس پذیر و مجازی را برای کاربران نهایی با انعطاف پذیری بیشتر و سرمایه گذاری زیرساختی کمتر فراهم می کند. این خدمات با استفاده از اینترنتی که از پروتکل های شبکه ای شناخته شده، استانداردها و قالب بندی هایی با نظارت مدیریت های مختلف است. اشکالات و آسیب پذیری های موجود در تکنولوژی های پایه و پروتکل های برجا مانده سبب بازگشایی دروازه هایی برای اختلال می شود. این مقاله پیمایشی را بر تداخل های مختلف  که بر دسترسی، محرمیت و انسجام منابع و خدمات ابری اثر گذار است انجام می دهد. پیشنهادات سیستم های شناسایی تداخل های مشترک (IDS) را در محیط ابری آزمون می کند و انواع و فنون مختلف IDS و سیستم های ممانعت از تداخل ها (IPS) را مورد بحث قرار می دهد و بر توزیع IDS/IPS در ساختار ابری توصیه هایی برای دستیابی به امنیت مطلوب در شبکه های نسل بعدی دارد. 

1. مقدمه

         رایانش ابری با هدف تامین راحتی، تقاضا براساس نیاز، دسترسی به شبکه برای اشتراک منابع محاسباتی قابل پیکر بندی (مانند شبکه ها، سرورها، حافظه ها، برنامه های کاربردی کامیپوتری (اپلیکیشن ها) و خدمات) فراهم شده است، که می تواند به سرعت بازبینی شود و از حداقل فعالیت مدیریتی یا کنش های تامین کننده خدمات به دور باشد. محیط ابری خدمات را به شکل های مختلف ارائه می دهد: نرم افزار به عنوان یک سرویس SaaS (مثل Google Apps، اپلیکیشن های گوگل)، پلتفرم به عنوان یک سرویس PaaS (مثل موتور جستجوی اپلیکیشن گوگل Google App Engine)، Microsoft's Azure و زیرساخت به عنوان یک سرویس IaaS (Service-Iaas) مثل خدمات وبسایتی آمازون (AWS، اوکالیپتوس (Eucalyptus) ، Open Nebula.

         همانگونه که خدمات ابری از طریق اینترنت بازرسی می شود، امنیت و حریم خصوصی خدمات ابری مسائل کلیدی هستند که باید مورد توجه باشند. بررسی موسسه داده های بین المللی (IDC) نشان داد که امنیت بزرگترین چالش رایانش ابری است. اوراق سفید اخیر امنیت محاسبات ابری توسط بخش امنیت سایبری لاکهید مارتین نشان می دهد که نگرانی عمده از امنیت بعد از امنیت اطلاعات، تشخیص و ممانعت از نفوذ در زیرساخت های ابری است. زیرساخت های ابری روش های مجازی سازی، فناوری های یکپارچه و اجرا از طریق پروتکل های استاندارد اینترنتی است. این موارد ممکن است سبب جذب مزاحم به دلیل آسیب پذیری های دخیل در آن باشد.

ترجمه این مقاله با عنوان روش های تشخیص نفوذ در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

A survey of intrusion detection techniques in Cloud