چکیده 
         توسعه اینترنت فرصت های زیادی را برای گسترش شیوه هایی فراهم آورده است که از طریق آنها دانش و خدمات به صورت سنتی در تمام حوزه های تجاری و تحقیقاتی گسترده می شده است. همگام با این فرصت های جدید برای توسعه زمینه هایی برای سوء استفاده از اینترنت نیز ایجاد می شود. در حرفه ای نظیر روانشناسی ورزشی، سوء استفاده از اینترنت ممکن است به راحتی به اعتبار آن رشته و به دنبال آن به تمام مراجعان آنها آسیب رساند. به عنوان ابزاری برای تعیین معیارهای استفاده مناسب ازاینترنت، لازم است تا دستورالعمل های اخلاقی دربرگیرنده استفاده ازاینترنت در روانشناسی ورزشی گسترش یابد. این جایگاه موقعیتی به معرفی چندین کارکرد بالقوه اینترنت درروانشناسی ورزشی پرداخته، مشکلات و کاربردهای غیراخلاقی بالقوه متعددی را که در زمان استفاده از اینترنت باید مورد بررسی قرار گیرد را توصیف می کند، دلیلی را برای توسعه استانداردهای اینترنتی فراهم می آورد و مجموعه ای ابتدایی از معیارهای اخلاقی را برای استفاده ازاینترنت در روانشناسی ورزشی مطرح می کند. 

مقدمه 
         به نظر می رسد که فناوری رایانه ای مرتبط با مشتری هر روز در حال تغییر است. اینترنت و سایر فناوری ها نیز با سرعتی مشابه در حال رشد و گسترش می باشد. با بروز این تغییرات، مردم به تلاش خود برای یافتن شیوه های جدید و خلاقانه برای استفاده از این پیشرفت های فناورانه در جهت به دست آوردن مزایای فردی و حرفه ای ادامه می دهند. رشته روانشناسی ورزشی نیز از این قضیه مستثنی نیست. 
            هم افراد حرفه ای و هم افراد غیرحرفه ای به صورت گسترده ای از اینترنت در تجارت، صنعت، ارتباطات، آموزش و سرگرمی استفاده می کنند. اینترنت گستره متنوعی از خدماتی را فراهم می کند که افراد را قادر می سازد تا اطلاعات ارزشمندی را برای نیازهای خود به دست آورند. اغلب این خدمات ارزان بوده و به سرعت در دسترس قرار می گیرند. استفاده از اینترنت توسط متخصصان رشته روانشناسی ورزشی به میزان زیادی موجب بهبود ارتباطات و انتشار اطلاعات در میان کارشناسان، دانشجویان و افراد عادی شده است. این پیشرفت های فناورانه نه تنها موجب پیامدهای مطلوب و پیشرفت رشته روانشناسی ورزشی می شود، بلکه محظورات اخلاقی را نیز باعث می شود که مورد توجه علاقمندان به روانشناسی ورزشی قرار می گیرد. 

ترجمه این مقاله با عنوان روانشناسی ورزشی در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

ISSP Position Stand on the Use of the Internet in Sport Psychology