این مقاله به بررسی تاریخچه روانشناسی نفس و توصیف مشکلات دراین نظریه می پردازد که شاید به نظریه بعدی توسعه آن و تقسیم بندی نظری کمک نماید. بنابراین وضعیت کنونی روانشناسی نفس با تمرکز روی اصول عمومی که به طور گسترده پذیرفته شده است، شرح داده می شود. سپس یک پیشنهاد / پیش بینی با توجه به تلاش ها برای ادغام مکاتب اصلی و گروه های انشعابی ارائه می شود. استدلال شده است که روش نفس در ترکیب جنبه های تجربه به ادغام دیدگاه های متفاوت فراروانشناسی کمک خواهد کرد.

        در این مقاله، من تاریخچه روانشناسی نفس را توصیف خواهم نمود، وضعیت امروزی آن را بررسی  می کنم، و به توسعه آن در آینده نگاه می کنم. باید درک شود که نقطه نظر من، به ناچار به بررسی من در این زمینه شکل می دهد. این نقطه نظر شخصی، هنگام نوشتن یک مرور کلی از یک زمینه گسترده و متنوع به اندازه روانشناسی نفس اجتناب ناپذیر است. از آنجا که حتی مفاهیم پایه در این زمینه اغلب مبهم و بحث برانگیز هستند، اختلافات اجتناب ناپذیر است. با این حال، من امیدوارم، به دقت به مسائل عمومی و مشترکات خود اشاره نمایم. من سعی خواهم کرد تا چیزی را توصیف کنم که اکثر روانشناسان نفس موافقند که اساسی است و در نتیجه برای رسیدن به اجماع در تعریف تلاش خواهم نمود (که دیگران ممکن است برای دیگران مورد ظن باشد) من احساس می کنم که اجماع را می توان به دست آورد و برای توسعه نظریه آینده ما ضروری است.

تاریخچه تفسیری روانشناسی مدرن

        بازنگری وضعیت آینده و کنونی روانشناسی نفس برای درک تاریخچه آن، مفید است. شرح انحصاری حقایق و تواریخ  به ندرت، روشن کننده است وتاریخچه تفسیری، ناگزیر نیاز به تفکر دارد. هرچند، من برای تاریخچه ای تفسیری تلاش می کنم تا توسعه روانشناسی نفس را بر اساس مشکلات تئوری نشان دهم تا بتواند، تولد جنبش های مختلف را در روانشناسی نفس افزایش دهد. (Rapaport 1959; Richards and Lynch 1998). چنین تاریخچه ای می تواند به ما کمک کند تا الزامات رشد و پتانسیل توسعه روانشناسی مدرن نفس را درک نماییم.

این مقاله در نشریه سیج منتشر شده و ترجمه آن با عنوان روانشناسی نفس  در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

MODERN EGO PSYCHOLOGY