چکیده 

       وبلاگ‌ها در حال حاضر ابزارهای قدرتمندی هستند و گسترش آن‌ها توجه قابل ملاحظه‌ای را از سمت متخصصین بازاریابی و دانشگاهیان به خود جلب کرده است. هدف این مطالعه بیان مدلی برای درک و بررسی در طول تشکیل روابط اجتماعی پایدار و استفاده مستمر از وبلاگ‌ها در زمینه بازاریابی است. دو مفهوم برونزای – تجربه مشتری و ارزش درک شده – مستقیما بر رضایت مشتری و نیت استفاده از وبلاگ‌ها تاثیر نمی‌گذارند، اما به صورت غیر مستقیم بر روابط اجتماعی پایدار "شهروندان/مشتریان" با وبلاگ‌ها از طریق میانجیگری رضایت و نیت مداوم تاثیر می‌گذارند. نتایج تحلیل در اینجا تشریح می‌کند که روابط اجتماعی پایدار به صورت قابل توجهی با نیت مداوم و رضایت نسبت به وبلاگ‌ها تعیین می‌شود، تجربه مشتری و ارزش درک شده نیت مداوم هر دو به صورت قابل توجهی مهم هستند. به هر حال، این مطالعه نقش تعدیل کننده نیت مداوم و رضایت در وبلاگ‌ها را بین تجربه مشتری و ارزش درک شده را بررسی می‌کند و به صورت تجربی تایید می‌کند. سرانجام، یافته‌های این پژوهش مفاهیم نظری و مدیریتی دقیقی را برای دانشگاهیان، اپراتورهای وبلاگ و سازمان‌های دولتی مطرح می‌کند.

1. مقدمه

       با وجود این حقیقت که پایداری روابط اجتماعی به صورت سنتی در محیط‌های فیزیکی صورت می‌‌گیرد، بررسی‌ها بسط یافته و مطالعات تجربی تشریح کردند که روابط اجتماعی پایدار  (SSR) افراد در رسانه اجتماعی در اینترنت تمثیلی از روابط چهره به چهره در جهان فیزیکی است (Lin, 2010). به دنبال پروپوزال O'Reilly از مفهوم وب 2.0، دانشمندان به شدت بر تعامل و اشتراک گذاری پلت فرم‌های مبتنی بر وب تاکید کردند، و تولید محتوای وب از شرکت به سمت شهروندان/کاربران رفت، و در برداشت عمومی افراد از روابط مشتری-فروشنده انقلابی ایجاد کرد. در نتیجه، خدمات کاربردی بسیاری در ارتباط با وب 2.0 ظهور کردند، مانند وبلاگ ها، یوتیوپ، فیس بوک، و ویکی پدیا (Cachia et al., 2007; Chen et al., 2012; Huang et al., 2015). با توجه به ابعاد نرم افزاری، سخت افزاری و دیگر تکنولوژی ها، اپلیکیشن‌های وب 2.0 اقتصادی، موثر و ابزاری برای تعاملات اجتماعی بلادرنگ هستند. علاوه بر اپلیکیشن‌های تجاری رسانه اجتماعی، بسیاری از دولت‌ها روش‌های جدید ارتقای سیاست‌ها و راهنماها را با استفاده از رسانه اجتماعی در روح شفاف، بهره وری و باز بودن یافتند. بنابراین، استفاده از رسانه اجتماعی برای کسب اهداف بازاریابی موضوعی است که ارزش بحث بیشتر دارد.

       فراگیر شدن وبلاگ‌ها روشی که پیام در اینترنت منتشر می‌شد را تغییر داد. در حال حاضر، تعداد قابل توجهی از وب سایت‌ها محتوای خود را در فرم وبلاگ ارائه می‌دهند. افراد بی شماری در مورد نوشتن در وبلاگ‌ها مشتاق هستند، و وبلاگ نویسان مقالاتی را برای اینکه هر کسی بتواند آن‌ها را بخواند ارائه می‌دهند. علاوه بر این، فرم‌های گوناگون رسانه و اپلیکیشن‌ها در اینترنت به مرور زمان توسعه یافته است.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان روابط اجتماعی در وبلاگ ها در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The impact of customer experience and perceived value on sustainable social relationship in blogs: An empirical study