چکیده

         مطالعه ی حاضر بر روی شناسایی عوامل تعیین کنند بر روی اثر بخشی سازمانی با تمرکز بر پدیدار شدن مفهوم رهبری کارآفرینانه است.اینگونه فرض می شد که اثربخشی و مدیران موطف به طور قابل ملاحضه ای در متغیر های مورد مطالعه زیر بایکدیگر متفاوت باشند. آنها مشارکت مثبت و قابل توجهی از ویژگی رهبری کارآفرینانه در اثربخشی سازمانی با صرفه نظر از نوع سازمان دارد. نمونه ای از 410 پاسخ دهنده از سازمان های عمومی و خصوصی که در بخش تولیدی در هند کار می کنند انتخاب گردید. در این مطالعه یافته ها از نشان می دهد مدیران موظف و غیر موظف در هر دو سازمان به میزان چشمگیری در یافتن جهت دهی، ادغام خلاقانه ، شبکه ها و جایگاه سازی اختلاف دارند.میزان اختلاف در کارکنان سازمان خصوصی کمتر بود. یافته ها برای طراحی وظایف رهبری کارآفرینانه برای افزایش میزان اثر بخشی سازمانی مهم هستند.

1. مقدمه

              ظهور جهانی شدن و آزادسازی اقتصادی به تغییراتی در عملکرد سازمان های متنوع منجر شد. این فقط به رقابت شدید بین سازمان ها منجر نمی شود بلکه عمر سازمان ها را به مقدار مشخصی کوتاه تر می سازد. به منظور طولانیتر کردن موجودیت سازمانی نیاز به تطبیق نوآوری ها در شیوه های کاری برای ساختن فرآیندهای اثر بخش و کارآمد در آینده نیازاست. این نوآوری همچنین به رشد قسمت های جدید مدیریت دانش منجر شد و مدیریت فن آوری اطلاعات به عنوان ابزاری برای موفقیت و بقا بکار گرفته شد. در این مفهوم، نقش رهبران برای هر سازمانی بحرانی است.

             در سناریو مشاغل تغیر یافته جایی که سازمان ملزم به رقابت جهانی است، معیار روش های کاری سازمانی اساسی است. بقای سازمانی ملزم به meeting نیست اما گذشته از این معیارهای استاندارد جهانی قرار دارد. بنابراین سازمان ها واکنش سریعی به یادگیری از تجربیاتشان و اهداف برای رسیدن یه سطح کلاس جهانی از طریق سادگیری ثابت و نوآوری رقابت می کنند. چالش محیطی مشاغل بالا مار ا برای درک معیارهای موفقیت و مزیت سازمانی به پیش می راند.

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان رهبری کارآفرینانه در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

Entrepreneurial Leadership and Organizational Effectiveness: A Comparative Study of Executives and Non-executives