چکیده

      مدیریت پزشکی نوزادان تازه متولد شده اغلب به روش های تکراری دردناک نیاز دارد که می توانند مسیر گیرنده های درد را در طول یک دوره رشد و نمو حیاتی تغییر دهد و به طور معکوس بر نتایج فیزیولوژی عصبی اثر بگذارد. کاهش اثرات محرک های دردناک تکراری، مدیریت مواد مخدر برای آرام بخشی کاهش درد و ICU (بخش مراقبت های ویژه) در NICU (بخش مراقبت های ویژه نوزادان) معمول است. مجموعه در حال رشدی از شواهد اولیه و حیوانی, آسیب طولانی مدت بالقوه با درمان مواد مخدر برای نوزادان را نشان می دهد. مورفین, آپوپتوز را در سلول های میکروگلیایی انسان افزایش می دهد و مطالعات حیوانی, تغییرات بلند مدت در رفتار، عملکرد مغز، حافظه و شناخت فضایی پس از مواجهه با مورفین را نشان می دهند. این بررسی جامع به بازنگری شواهد بالینی و پیش بالینی موجود در مورد اثرات طولانی مدت درد نوزادان و درمان مواد مخدر می پردازد.

1. مقدمه

       مراقبت شدید از نوزادان تازه متولد شده بیمار و نارس شامل درمان های دردناک متعدد می شود. در طی دو هفته اول پذیرش در NICU (بخش مراقبت ویژه نوزادان), نوزادان, میانگین 14 رویه دردناک را در هر روز تجربه می کنند که اکثریت آنها در طی چند روز اول زندگیشان رخ می دهد [1]. در پرتوی مجموعه در حال رشد از شواهد برجسته کننده تاثیر مخرب درد نوزادی درمان درمان نشده در طی یک دوره بحرانی در رشد نورولوژیک, مدیریت این عدم راحتی نوزاد به یک اولویت بالینی تبدیل می شود.

       مدیریت درد نوزادان اغلب شامل درمان با مواد مخدر می شود. مجموعه در حال رشدی از شواهد, آسیب طولانی مدت همراه با قرار گرفتن در معرض مواد مخدر نوزادان را نشان می دهد. مورفین, آپوپتوز (مرگ سلولی) را در هر دو سلول های انسان های میکروگلیایی [2] و عصبی مانند سلول های موش های نوزاد افزایش می دهد [3]. علاوه بر این، مطالعات حیوانی تغییرات طولانی مدت در رفتار و مغز تابع زیر دولت مرفین به موش [4] نوزادان حمایت می کنند. نشان داده شده است که قرار گرفتن در معرض مورفین دارای تاثیر قوی بر روی حافظه از نظر شناختن فضایی در موش ها است [5]. اگر چه، مطالعات یک نقش حفاظتی عصبی برای مورفین را در صورت تجویز بلافاصله قبل از درمان های دردناک نشان داده اند.

این مقاله در نشریه ام دی پی آی منتشر شده و ترجمه آن با عنوان  رشد عصبی نوزادان در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The Neurodevelopmental Impact of Neonatal Morphine Administration