عنوان مقاله:
اثرات میانجی بر رابطه بین کیفیت خدمات درک شده و وفاداری به برنامه کتابخانه عمومی در دوران کووید-19
Mediating effects on the relationship between perceived service quality and public library app loyalty during the COVID-19 era
سال انتشار: 2022
رشته: مدیریت
گرایش: بازاریابی - مدیریت اجرایی
دانلود رایگان این مقاله:
مشاهده سایر مقالات جدید:
3. Methodology
3.1. Survey instrument
In this study, we use the mixed methods approach as it can provide us with a more holistic way to understand how our users view the service quality of the app (Cresswell, 2009). We developed a bilingual (English/Chinese) survey instrument with 53 items based on Tsui (2015) (see Table 1), plus some open-ended questions to collect qualitative feedback. We established the consistency between the English and Chinese versions of the survey and the content validity through the “translation and retranslation method.” The survey consisted of four parts. Part A consisted of questions asking participants about their daily usage of the “My Library” app during the COVID-19 pandemic. Part B asked participants about their perceptions of the “My Library” services in terms of three dimensions (i.e., SF, UO, and AD) of service quality and their overview of “My Library” services (i.e., PSQ, PBI, SAT, eWOM, and LOY) using seven-point Likert scale (1 = “Strongly Disagree”; 7 = “Strongly Agree”). In part C, participants could optionally provide feedback for “My Library” to improve in the post-pandemic world. Those ideas were collected to facilitate the strategic action plan of the study. The last part collected the participants’ demographic information and their feedback on the apps. The average time for completing the survey was about 10 min. 3.2.
Data collection Before our data collection process, we performed an a priori sample size calculation for SEM to determine the number of participants needed for this study (Soper, 2017). With a medium effect size, 0.9 statistical power, and 0.05 probability level, the minimum sample size required was 243.
We recruited our participants through face-to-face and online methods. For face-to-face recruitment of participants, one of the coauthors with mobile devices connected to the online data collection site randomly recruited patrons of the HKPL on site to fill in the survey with mobile devices. We also recruited participants online via WhatApp and Telegram, two of the five most popular downloaded apps in 2021 (SensorTower, 2021). The snowball sampling method was applied as a supplement to boost the response rate. We also provided incentives to encourage people to participate in the survey, of which eligible participants would receive HK$3 (around US$0.38) in cash or via online payment after completing the questionnaire.
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
3. روش شناسی
3.1. ابزار نظرسنجی
در این مطالعه، ما از رویکرد روشهای ترکیبی استفاده میکنیم، زیرا میتواند راه جامعتری برای درک اینکه کاربران ما چگونه کیفیت خدمات برنامه را مشاهده میکنند، در اختیار ما قرار دهد (Cresswell، 2009). ما یک ابزار نظرسنجی دوزبانه (انگلیسی/چینی) با 53 مورد بر اساس Tsui (2015) ایجاد کردیم (جدول 1 را ببینید)، به اضافه چند سؤال باز برای جمعآوری بازخورد کیفی. ما سازگاری بین نسخه انگلیسی و چینی نظرسنجی و اعتبار محتوا را از طریق "روش ترجمه و ترجمه مجدد" ایجاد کردیم. نظرسنجی شامل چهار بخش بود. بخش A شامل سوالاتی بود که از شرکت کنندگان در مورد استفاده روزانه آنها از برنامه "کتابخانه من" در طول همه گیری COVID-19 پرسیده می شد. بخش B از شرکت کنندگان در مورد ادراک آنها از خدمات "کتابخانه من" از نظر سه بعد (یعنی SF، UO، و AD) کیفیت خدمات و مرور کلی آنها از خدمات "کتابخانه من" (یعنی PSQ، PBI، SAT، eWOM و LOY) با استفاده از مقیاس لیکرت هفت درجه ای (1 = "کاملاً مخالفم"؛ 7 = "کاملاً موافقم"). در بخش C، شرکتکنندگان میتوانند بهطور اختیاری برای بهبود «کتابخانه من» در دنیای پس از همهگیری بازخورد ارائه کنند. این ایده ها برای تسهیل برنامه اقدام استراتژیک مطالعه جمع آوری شدند. بخش آخر اطلاعات جمعیت شناختی شرکت کنندگان و بازخورد آنها در مورد برنامه ها را جمع آوری کرد. میانگین زمان برای تکمیل نظرسنجی حدود 10 دقیقه بود. 3.2.
جمعآوری دادهها قبل از فرآیند جمعآوری دادهها، ما یک محاسبه اندازه نمونه قبلی برای SEM انجام دادیم تا تعداد شرکتکنندگان مورد نیاز برای این مطالعه را تعیین کنیم (Soper، 2017). با اندازه اثر متوسط، توان آماری 0.9 و سطح احتمال 0.05، حداقل حجم نمونه مورد نیاز 243 بود.