عنوان مقاله:

کاربرد روانشناسی ورزش در آموزش حرفه های بهداشتی: مروری نظام مند بر عملکرد آموزش مهارت های ذهنی

Applying sport psychology in health professions education: A systematic review of performance mental skills training

سال انتشار: 2022

رشته: تربیت بدنی - روانشناسی

گرایش: روانشناسی ورزشی - روانشناسی عمومی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله کاربرد روانشناسی ورزش

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI تربیت بدنی

 

مقالات ISI روانشناسی

Discussion
The review identified 20 studies that suggest PMST can be potentially effective for HPE with significant positive outcomes for PMS and/or CS reported in the included studies. Although PMST was a complex intervention, with multiple components implemented in several ways, some key implementation components were identified that appeared to be associated with significant positive outcomes: a multimodal approach that targeted several PMS in combination (especially imagery, relaxation and self-talk) and delivered face to face in a group by a trainer with expertise in PMS. The average number of sessions was 5 and of 57 min duration, with structured learner guidance, an opportunity for practice of the PMS and a focus on application for transfer to another context. There may also be differences for positive outcomes of PMST between open and closed CS. Delivery using a multimodal approach with a higher number of sessions that included activation of prior knowledge, provided opportunities for practice and focussed on transfer with application to another context appeared to be especially important for closed CS.

The findings of the review provide an important addition to the current understanding of PMST for HPE educators. Whilst several key implementation components have been identified, especially for closed CS, that can inform future practice, several major gaps have also been highlighted that limit future applicability of PMST interventions to other contexts (Cambon et al. 2012). These major gaps in understanding PMST are:

Few studies had been conducted across different clinical contexts, especially for open CS in real-life clinical situations, and also in nursing and allied health professions.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

بحث
این بررسی 20 مطالعه را شناسایی کرد که نشان می دهد PMST می تواند به طور بالقوه برای HPE با پیامدهای مثبت قابل توجه برای PMS و/یا CS گزارش شده در مطالعات وارد شده موثر باشد. اگرچه PMST یک مداخله پیچیده بود، با چندین مؤلفه که به روش‌های مختلف اجرا می‌شد، برخی از مؤلفه‌های اجرایی کلیدی شناسایی شدند که به نظر می‌رسید با نتایج مثبت قابل‌توجهی همراه باشند: یک رویکرد چندوجهی که چندین PMS را در ترکیب هدف قرار می‌داد (به ویژه تصویرسازی، آرامش و صحبت با خود) و به صورت گروهی توسط مربی متخصص در PMS تحویل داده شد. میانگین تعداد جلسات 5 و مدت زمان 57 دقیقه، با راهنمایی ساختاریافته یادگیرنده، فرصتی برای تمرین PMS و تمرکز بر برنامه برای انتقال به زمینه دیگر بود. همچنین ممکن است برای نتایج مثبت PMST بین CS باز و بسته تفاوت وجود داشته باشد. ارائه با استفاده از یک رویکرد چندوجهی با تعداد جلسات بیشتر که شامل فعال سازی دانش قبلی، ارائه فرصت هایی برای تمرین و تمرکز بر انتقال با کاربرد به زمینه دیگر بود، به ویژه برای CS بسته مهم است.

یافته‌های این بررسی افزوده مهمی به درک فعلی PMST برای مربیان HPE است. در حالی که چندین مؤلفه اجرایی کلیدی شناسایی شده است، به ویژه برای CS بسته، که می تواند عملکرد آینده را آگاه کند، چندین شکاف عمده نیز برجسته شده است که کاربرد آتی مداخلات PMST را در زمینه های دیگر محدود می کند (کامبون و همکاران 2012). این شکاف های عمده در درک PMST عبارتند از: