عنوان مقاله:

پیامدهای نوآوری سازمانی برای تولید شرکت های کوچک و متوسط: یافته های یک مطالعه تجربی

Organizational Innovation Implications for Manufacturing SMEs: Findings from an Empirical Study

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: مدیریت کسب و کار - مدیریت عملکرد

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله پیامدهای نوآوری سازمانی

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI مدیریت کسب و کار

5. Discussion

Assessing the implementation of OIP, senior managers reported that workplace organization and outsourcing is the most implemented form of OIP in Latvian SMEs, followed by quality management systems and external relationship management, while cross-functional teamwork was, on average, less implemented. Of the surveyed enterprises, 8.11% had not implemented any form of OIP to any level, while 24.8% had implemented all assessed forms of OIP at least partially. At the same time, 40.4% of enterprises had not implemented any of the OIP in the organization, 29.5% had implemented one form of OIP, 18.1% two forms of OIP, and 12.09% more than two forms of OIP in the organization. Thereby, the introduction of OIP organizational innovation was related to several factors. Firstly, this study confirms the relationship between the number of employees and OIP - the more employees an enterprise had, the more likely it was to introduce OIP (as suggested by Schmidt and Rammer [47], Laforet [48], and others). Secondly, the annual turnover - the bigger the annual turnover, the higher the likelihood of introducing OIP, likely due to available resources for innovative activities (as also discussed by Nohria and Gulati [49] and Damanpour et al. [26]).

Thirdly, regarding foreign ownership, enterprises with more than 50% of foreign capital in their equity capital had a greater likelihood to introduce any form of OIP compared to enterprises without foreign ownership. Foreign ownership could imply that the enterprise is part of an international enterprise group or network.

Fifth, enterprises from larger cities were more likely to innovate, particularly by introducing cross-functional teamwork and quality management systems, compared to enterprises from smaller cities. This could be explained by the different external environment and more intense competition in larger cities, and thus an increasing need for companies to differentiate. Our findings that the larger size of the company is related to more innovations are consistent with a meta-analysis conducted by Camison-Zornoza et al. [50] that confirmed the existence of a significant and positive correlation between firm size and innovation. Geographical location favoring innovative activities in the larger cities as firms tend to cluster in metropoles was also confirmed in various previous studies on innovation and entrepreneurial ecosystems [51,52,53,54].

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

5. بحث

با ارزیابی اجرای OIP، مدیران ارشد گزارش کردند که سازماندهی محل کار و برون سپاری بیشترین شکل پیاده سازی OIP در شرکت های کوچک و متوسط ​​لتونی است و پس از آن سیستم های مدیریت کیفیت و مدیریت روابط خارجی قرار دارند، در حالی که کار تیمی متقابل به طور متوسط ​​کمتر اجرا شده است. از شرکت های مورد بررسی، 8.11٪ هیچ شکل OIP را در هیچ سطحی اجرا نکرده بودند، در حالی که 24.8٪ تمام اشکال ارزیابی شده OIP را حداقل تا حدی اجرا کرده بودند. در عین حال، 40.4 درصد از بنگاه ها هیچ یک از OIP را در سازمان اجرا نکرده اند، 29.5 درصد یک شکل OIP، 18.1 درصد دو شکل OIP و 12.09 درصد بیش از دو شکل OIP را در سازمان اجرا کرده اند. بدین ترتیب، معرفی نوآوری سازمانی OIP با عوامل متعددی مرتبط بود. اولاً، این مطالعه رابطه بین تعداد کارکنان و OIP را تأیید می کند - هر چه یک شرکت کارکنان بیشتری داشته باشد، احتمال بیشتری برای معرفی OIP وجود دارد (همانطور که اشمیت و رامر [47]، لافورت [48] و دیگران پیشنهاد کردند). ثانیاً، گردش مالی سالانه - هر چه گردش مالی سالانه بیشتر باشد، احتمال معرفی OIP بیشتر می شود، احتمالاً به دلیل منابع موجود برای فعالیت های نوآورانه (همانطور که توسط نوهریا و گولاتی [49] و دامن پور و همکاران [26] نیز بحث شده است).

ثالثاً، در مورد مالکیت خارجی، شرکت‌هایی که بیش از 50 درصد سرمایه خارجی در سرمایه خود دارند، در مقایسه با شرکت‌های بدون مالکیت خارجی، احتمال بیشتری برای معرفی هر نوع OIP داشتند. مالکیت خارجی می تواند دلالت بر این داشته باشد که شرکت بخشی از یک گروه یا شبکه شرکت بین المللی است.