عنوان مقاله:

آنالیز کیفیت خدمات پهنای باند تلفن همراه با استفاده از اندازه گیری عملکرد مبتنی بر میزبان

Mobile broadband quality of service analysis using host-based performance measurements

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت - مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات

گرایش: مدیریت کیفیت و بهره وری - مخابرات سیار

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله پهنای باند تلفن همراه

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات

End to end mobile network monitoring

All stakeholders – Regulators, Operators, Content-developers, Researchers and Customers alike are beneficiaries of network QoS measurements. However, it is important to consider certain factors before concluding which stakeholder is most qualified to take on the task. Authors of (Citizens 2016) believe that all stakeholders in the telecoms sector of a nation should ensure that improved performance is witnessed in mobile network communications. Nevertheless, stakeholders have differing views on network performance such that the monitoring agents created by each of them capture distinct aspects of network QoS. From a mobile customer perspective, given the nature and mandate of the industry regulators, these regulators are best positioned to measure mobile broadband performance. Each stakeholder’s perspective on end to end mobile network monitoring is discussed below.

Developers’ view of network performance

Mobile network performance varies across locations, time of the day, devices and operators; hence, it is hard to forecast (Wittie et al. 2007; Sundaresan et al. 2010). Therefore, to maximize the effects of network performance variability on application responsiveness, developers make it a point of duty to always optimize content delivery through lowering of communication frequency (Goel et al. 2016; Chorus 2017), data batching (Bajpai and Schonwalder 2015) and adaptive encoding (ITU-T 2017b). In addition, developers monitor application communication performance and evaluate ‘what if scenarios’ to be able to understand what manner of optimizations they need to apply and how to configure them (Citizens 2016).

Researchers’ view of network performance

Diverse testbeds capable of offering significant flexibility for the execution of a variety of network experiments have been developed by the research community in the past (Australain Competetion and Consumer Commission 2013; Faggiani et al. 2013; Zhuang, Rafetseder, and Cappos 2013; Mao et al. 2014; Miller, Wongsaroj, and Hogg 2014; Yao et al. 2014). Although, collaborations across different groups on how to make these testbeds regularly available and the knowledge of how to use them are limited by practical barriers. Most researchers must develop their measurement and data collection infrastructures (Stanford Linear Accelerator Center 2001) or revive codes that are no longer maintained (Gummadi, Saroiu, and Gribble 2002; MLAB 2107). This is why researchers often decide it is easier and convenient to develop new tools, not minding if past efforts are duplicated and only a small-scale evaluation is achieved (Nandugudi et al. 2013; Balan, Misra, and Lee 2014). Presently, several organizations are working assiduously to limit the barrier to entry and also promote concerted developments of network measurement tools. The research community has also worked to decrease the need for and the cost of redundant experimentation by creating several repositories of wireless network measurement data (Citizens 2016).

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

نظارت پایان به پایان شبکه تلفن همراه

همه ذینفعان - تنظیم‌کننده‌ها، اپراتورها، توسعه‌دهندگان محتوا، محققان و مشتریان به طور یکسان از اندازه‌گیری‌های QoS شبکه بهره‌مند هستند. با این حال، مهم است که عوامل خاصی را قبل از نتیجه گیری اینکه کدام ذی نفع برای انجام این کار واجد شرایط است، در نظر بگیرید. نویسندگان (Citizens 2016) معتقدند که همه سهامداران در بخش مخابرات یک کشور باید اطمینان حاصل کنند که عملکرد بهبود یافته در ارتباطات شبکه تلفن همراه مشاهده می شود. با این وجود، ذینفعان دیدگاه‌های متفاوتی در مورد عملکرد شبکه دارند، به طوری که عوامل نظارتی ایجاد شده توسط هر یک از آنها جنبه‌های متمایز QoS شبکه را به تصویر می‌کشند. از دیدگاه مشتری تلفن همراه، با توجه به ماهیت و دستورات تنظیم کننده های صنعت، این تنظیم کننده ها بهترین موقعیت را برای اندازه گیری عملکرد پهنای باند تلفن همراه دارند. دیدگاه هر یک از ذینفعان در مورد نظارت بر شبکه تلفن همراه پایان به پایان در زیر بحث شده است.

دیدگاه توسعه دهندگان از عملکرد شبکه

عملکرد شبکه تلفن همراه در مکان ها، زمان روز، دستگاه ها و اپراتورها متفاوت است. از این رو، پیش بینی آن دشوار است (Wittie et al. 2007; Sundaresan et al. 2010). بنابراین، برای به حداکثر رساندن تأثیر تغییرپذیری عملکرد شبکه بر روی پاسخگویی برنامه، توسعه دهندگان وظیفه دارند همیشه تحویل محتوا را از طریق کاهش فرکانس ارتباط بهینه کنند (Goel et al. 2016; Chorus 2017)، دسته بندی داده ها (Bajpai and Schonwalder 2015). و کدگذاری تطبیقی ​​(ITU-T 2017b). علاوه بر این، توسعه‌دهندگان عملکرد ارتباط برنامه‌ها را نظارت می‌کنند و «اگر سناریوها چه می‌شد» را ارزیابی می‌کنند تا بتوانند بفهمند چه نوع بهینه‌سازی‌هایی را باید اعمال کنند و چگونه آنها را پیکربندی کنند (Citizens 2016).