عنوان مقاله:

تصویر اسپانسری و ایجاد ارزش در ورزش های الکترونیکی

Sponsorship image and value creation in E-sports

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: بازاریابی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله ورزش های الکترونیکی

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI بازاریابی

5. Discussion
5.1. Theoretical implications
Sports sponsorship constitutes a long-term investment in developing relationships between brands and buyers. The increasing importance of sports sponsorship within corporate communications and the exponential increase of the e-sports audience makes it possible to gain the trust of buyers and, ultimately, to gain sufficient confidence of companies for them to offer their brands up for interaction. The variety of platforms used to broadcast tournaments and their digital characteristics allow access to a huge number of potential consumers on a universal scale. These new consumers can be connected with to convey a brand message and enhance relationships with buyers. The wide availability of e-sports content multiplies the opportunities to maximize sports sponsorship performance. The objective of this study is to provide a conceptual framework for improving the effectiveness of sports sponsorship in the context of e-sports. In this way, it contributes to the existing literature that develops empirical evidence for predicting the response to sponsorship. This study explains the inclusion of constructs with a consistent conceptual framework and justifies the relationship between them, developing an empirical model. A key contribution of this study is the identification and measurement of conceptual constructs that contribute to creating a consistent model of their influences on sponsorship response in e-sports, such as antecedent of sponsorship image.

Following research on antecedents of sponsorship image, the hypotheses suggest that sponsorship image is influenced by sponsor factors and team identification. Of these four hypotheses, all received at least partial support but to different levels. The other two parts of the framework establish the influences of sponsorship image and participation (such as co-creation in the field of e-sports sponsorship) on sponsorship response (in this study, interest, purchase intention and word of mouth). Then, six hypotheses were presented and only one was rejected (the relationship between participation and interest). The other five hypotheses show positive influences with different intensity. Overall, the findings support the viability of this framework in the area of e-sport sponsorship.

The finding is that sponsor factors have moderate and positive influences on sponsorship image, but not team identification, which shows a weak and positive influence on the same variable. The specific results of this research show that ubiquity of sponsor and sincerity of sponsor are key factors that add value to sponsorship image in the context of e-sports and provide the most important contribution to both the literature and professionals in the sector.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

5. بحث
5.1. مفاهیم نظری
حمایت ورزشی یک سرمایه گذاری بلندمدت در توسعه روابط بین برندها و خریداران است. اهمیت روزافزون اسپانسرینگ ورزشی در ارتباطات شرکتی و افزایش تصاعدی مخاطبان ورزش های الکترونیکی این امکان را فراهم می کند که اعتماد خریداران را به خود جلب کرده و در نهایت اطمینان کافی از شرکت ها را به دست آورد تا آنها برندهای خود را برای تعامل عرضه کنند. انواع پلتفرم های مورد استفاده برای پخش مسابقات و ویژگی های دیجیتالی آنها امکان دسترسی به تعداد زیادی از مصرف کنندگان بالقوه را در مقیاس جهانی فراهم می کند. این مشتریان جدید را می توان برای انتقال پیام برند و تقویت روابط با خریداران مرتبط کرد. در دسترس بودن گسترده محتوای ورزش های الکترونیکی، فرصت ها را برای به حداکثر رساندن عملکرد اسپانسر ورزشی چند برابر می کند. هدف از این مطالعه ارائه یک چارچوب مفهومی برای بهبود اثربخشی حمایت مالی ورزشی در زمینه ورزش الکترونیکی است. به این ترتیب، به ادبیات موجود کمک می کند که شواهد تجربی را برای پیش بینی پاسخ به حمایت ایجاد می کند. این مطالعه گنجاندن سازه ها را با یک چارچوب مفهومی سازگار توضیح می دهد و رابطه بین آنها را توجیه می کند و یک مدل تجربی ایجاد می کند. سهم کلیدی این مطالعه شناسایی و اندازه‌گیری سازه‌های مفهومی است که به ایجاد یک مدل ثابت از تأثیرات آن‌ها بر پاسخ حمایت مالی در ورزش‌های الکترونیکی، مانند تصویر پیشینی از حمایت مالی کمک می‌کند.

پس از تحقیق در مورد سوابق تصویر اسپانسر، فرضیه ها حاکی از آن است که تصویر اسپانسر تحت تأثیر عوامل حامی مالی و شناسایی تیم است. از میان این چهار فرضیه، همگی حداقل حمایت جزئی را دریافت کردند اما در سطوح مختلف. دو بخش دیگر چارچوب تأثیرات تصویر حمایت مالی و مشارکت (مانند ایجاد مشترک در زمینه حمایت از ورزش های الکترونیکی) را بر پاسخ حمایت مالی (در این مطالعه، علاقه، قصد خرید و تبلیغات شفاهی) نشان می دهد. سپس شش فرضیه ارائه شد و تنها یک فرضیه (رابطه مشارکت و علاقه) رد شد. پنج فرضیه دیگر تأثیرات مثبت را با شدت های متفاوت نشان می دهند. به طور کلی، یافته‌ها از دوام این چارچوب در حوزه حمایت از ورزش الکترونیک پشتیبانی می‌کنند.