عنوان مقاله:

مجموعه داده‌ای از رابطه بین هوش هیجانی و نتایج کار گروهی دانشجویان دانشگاه

A dataset of the relationship between emotional intelligence and teamwork results of university students

سال انتشار: 2022

رشته: روانشناسی

گرایش: روانشناسی صنعتی و سازمانی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله هوش هیجانی

مشاهده سایر مقالات جدید:

مقالات ISI روانشناسی

مقالات ISI روانشناسی صنعتی و سازمانی

1. Data Description

The dataset explores the relationship between emotional intelligence and teamwork results of university students by applying empirical statistical methods. The initial emotional intelligence scale consisted of 33 items was designed based on the definition of Mayer and Salovey [3], Ghuman [4] and the original questionnaire by Shutte et al. [1]. A preliminary quantitative study with 20 students to check the reliability of the scales and items was done before conducting a large-scale survey. The results showed that, in the 33-item Schutte Self-Report Inventory (SSRI) developed by Schutte et al. [1], 18 items were kept and 15 items had to be removed because item-total correlations were less than 0.3 [5]. 18 items of the emotional intelligence scale were used to measure four dimensions including emotional awareness (5 items), emotion’s usage (5 items), emotional understanding (5 items) and emotional controlling (3 items). The scale of teamwork results includes 6 items was proposed by Volet and Mansfield [2]. The questionnaire is provided as a supplementary file. To collect accurate data, the author went directly to some universities in the economic sector in Vietnam to distribute and collect survey forms from July to October 2020. The survey questionnaire was divided into 2 parts: the first part explores personal information such as gender, what year students are from, and how often they work in teams; the second part to find out how felt about emotional intelligence and teamwork results. The questions are rated in a five Likert-type format ranging from 1 (strongly disagree) to 5 (strongly agree). The authors collected 385 questionnaires from university students. After screening was done, 372 questionnaires were used for the study.

2. Experimental Design, Materials and Methods

To collect accurate data, the author went directly to universities in the economic sector (National Economics University, Banking Academy, University of Economics - National University, Foreign Trade University, Academy of Finance, University of Commerce) in Hanoi to distribute and collect survey questionnaires from July to October 2020. The author asked each university to send a list of 150 students. Then, the author randomly selected 60–70 students from each university based on the list and made an appointment to meet in a lecture hall of the university itself. Each student took about 15 min to complete the survey. Total number of questionnaires distributed was 385 questionnaires, the number of questionnaires collected was 380, the number of questionnaires collected after cleaning was 372, estimated at 96.6%.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

1. شرح داده ها

مجموعه داده، رابطه بین هوش هیجانی و نتایج کار تیمی دانشجویان را با استفاده از روش‌های آماری تجربی بررسی می‌کند. مقیاس اولیه هوش هیجانی مشتمل بر 33 گویه بر اساس تعریف مایر و سالوی [3]، گومان [4] و پرسشنامه اصلی توسط Shutte و همکاران طراحی شد. [1]. یک مطالعه کمی اولیه با 20 دانش آموز برای بررسی پایایی مقیاس ها و گویه ها قبل از انجام یک نظرسنجی در مقیاس بزرگ انجام شد. نتایج نشان داد که در پرسشنامه خودگزارش شوت (SSRI) 33 موردی که توسط Schutte و همکاران تهیه شده است. [1]، 18 مورد نگه داشته شد و 15 مورد باید حذف می شد زیرا همبستگی آیتم-کل کمتر از 0.3 بود [5]. 18 گویه از مقیاس هوش هیجانی برای اندازه گیری چهار بعد شامل آگاهی هیجانی (5 گویه)، استفاده از هیجان (5 گویه)، درک هیجانی (5 گویه) و کنترل هیجانی (3 گویه) استفاده شد. مقیاس نتایج کار تیمی شامل 6 گویه است که توسط Volet و Mansfield [2] پیشنهاد شد. پرسشنامه به صورت فایل تکمیلی ارائه شده است. برای جمع‌آوری داده‌های دقیق، نویسنده مستقیماً به برخی از دانشگاه‌های بخش اقتصادی در ویتنام رفت تا فرم‌های نظرسنجی را از ژوئیه تا اکتبر 2020 توزیع و جمع‌آوری کند. پرسشنامه نظرسنجی به 2 بخش تقسیم شد: بخش اول اطلاعات شخصی مانند جنسیت، چه چیزی را بررسی می‌کند. دانش‌آموزان سال تحصیلی هستند و هر چند وقت یک‌بار در تیم‌ها کار می‌کنند. بخش دوم برای یافتن احساس در مورد هوش هیجانی و نتایج کار تیمی. سوالات در قالب پنج لیکرت از 1 (کاملاً مخالفم) تا 5 (کاملاً موافقم) رتبه‌بندی می‌شوند. نویسندگان 385 پرسشنامه از دانشجویان دانشگاه جمع آوری کردند. پس از غربالگری، از 372 پرسشنامه برای مطالعه استفاده شد.

2. طراحی آزمایشی، مواد و روش ها

برای جمع‌آوری داده‌های دقیق، نویسنده مستقیماً به دانشگاه‌های بخش اقتصادی (دانشگاه اقتصاد ملی، آکادمی بانکداری، دانشگاه اقتصاد - دانشگاه ملی، دانشگاه تجارت خارجی، آکادمی مالی، دانشگاه بازرگانی) در هانوی رفت تا پرسشنامه‌های نظرسنجی را توزیع و جمع‌آوری کند. از ژوئیه تا اکتبر 2020. نویسنده از هر دانشگاه خواسته است فهرستی از 150 دانشجو ارسال کند. سپس، نویسنده به طور تصادفی 60 تا 70 دانشجو از هر دانشگاه را بر اساس لیست انتخاب کرد و قرار ملاقاتی را برای ملاقات در سالن سخنرانی خود دانشگاه گذاشت. هر دانش آموز حدود 15 دقیقه برای تکمیل نظرسنجی وقت گذاشت. تعداد کل پرسشنامه های توزیع شده 385 پرسشنامه، تعداد پرسشنامه های جمع آوری شده 380 پرسشنامه، تعداد پرسشنامه های جمع آوری شده پس از پاکسازی 372 پرسشنامه بود که 96.6 درصد برآورد شده است.