عنوان مقاله:

نگرش، انگیزش مدرسه و کارکردهای اجرایی پیش دبستانی در زمینه انواع مختلف مهدکودک

Preschoolers’ Attitudes, School Motivation, and Executive Functions in the Context of Various Types of Kindergarten

سال انتشار: 2022

رشته: علوم تربیتی - روانشناسی

گرایش: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی - روانشناسی عمومی

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله نگرش و انگیزش مدرسه

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI علوم تربیتی

 

مقالات ISI روانشناسی

 

Discussion
The main aim of this study was to analyze the differences in a series of domains related to future school achievement for children in different types of kindergartens.

This study examined several characteristics of preschool children that are related to later school achievement. The first area was school or preschool performance motivation. The results revealed that the need to succeed, rather than the need to avoid failure, could be observed in children. This result is in line with the general characteristic of this developmental period, where the child’s growing need for discovery and exploration gradually comes to the fore, and at the same time, preschool education satiates this need for successful mastery of new skills and knowledge, given that the kindergarten environment principally fosters (or should foster) this curiosity (North American Association for Environmental Education [NAAEE], 2016) and attempts to give it a more formalized character, and yet does not include a strong evaluative element of the child’s success in this endeavor. Thus, the need to avoid failure that might limit the child’s exploratory efforts is not yet fully formed at this level of education within the framework of self-regulated behavior management.

In the context of comparing the different types of kindergartens, the findings on both dimensions of performance motivation were almost equal, suggesting that the impact of the different preschool educational approaches is very similar despite the different education methods. However, the revealed overall lower scores (although non-significant except for the comparison with traditional kindergartens) of the need to avoid failure in Montessori kindergarten children also indicates a trend that the strong element of a non-authoritative, non-coercive education style without the absence of assessment, together with the natural support for success and the child’s own self-esteem (Marshall, 2017) which is typical of this educational philosophy shifts the balance in the individual elements of performance motivation more in favor of the positive need for success. This motivational shift is one of the factors that translates into better school performance, executive function levels and overall performance of these children later in their education (Miller and Bizzell, 1984; Széll, 2013; Lillard et al., 2017; Pholphirul, 2017; Denervaud et al., 2019; Puhan et al., 2019; Dorji et al., 2020; Carulla et al., 2021).

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

بحث
هدف اصلی این پژوهش، تحلیل تفاوت‌ها در یک سری از حوزه‌های مرتبط با پیشرفت تحصیلی آینده برای کودکان در انواع مختلف مهدکودک بود.

این مطالعه چندین ویژگی کودکان پیش دبستانی را که با پیشرفت تحصیلی بعدی مرتبط است مورد بررسی قرار داد. اولین زمینه انگیزه عملکرد مدرسه یا پیش دبستانی بود. نتایج نشان داد که نیاز به موفقیت به جای نیاز به اجتناب از شکست را می توان در کودکان مشاهده کرد. این نتیجه منطبق بر ویژگی کلی این دوره رشد است، جایی که به تدریج نیاز کودک به کشف و کاوش آشکار می شود و در عین حال آموزش پیش دبستانی این نیاز را برای تسلط موفقیت آمیز بر مهارت ها و دانش های جدید برآورده می کند. که محیط مهدکودک اصولاً این کنجکاوی را پرورش می دهد (یا باید پرورش دهد) (انجمن آموزش محیطی آمریکای شمالی [NAAEE]، 2016) و تلاش می کند تا شخصیت رسمی تری به آن ببخشد، و در عین حال عنصر ارزیابی قوی موفقیت کودک را در بر نمی گیرد. این تلاش بنابراین، نیاز به اجتناب از شکستی که ممکن است تلاش های اکتشافی کودک را محدود کند، هنوز در این سطح از آموزش در چارچوب مدیریت رفتار خودتنظیمی شکل نگرفته است.