عنوان مقاله:
نگرش جنسیتی نسبت به حفاظت از محیط زیست: یک بررسی مقایسه ای در طول وضعیت قرنطینه COVID-19
Gender attitude towards environmental protection: a comparative survey during COVID-19 lockdown situation
سال انتشار: 2022
رشته: مهندسی محیط زیست
گرایش: آلودگی های محیط زیست - برنامه ریزی محیطی - مهندسی طراحی محیط زیست
دانلود رایگان این مقاله:
دانلود مقاله نگرش جنسیتی در حفاظت از محیط زیست
مشاهده سایر مقالات جدید:
مقالات ISI آلودگی های محیط زیست
Discussion
The primary aim of this study was to identify and understand the trainees’ personal, psychological, communicational and sociocultural characteristics on 11 independent variables. The age of the trainees is the physical and mental development of an individual. Generally, the young trainees are more active, highly motivating, enthusiastic and mostly accept changes. The middle-aged trainees are reluctant to accept new ideas. The old-aged trainees resist changes and are slow to accept modernization. Such a hypothesis in this research implied that a majority of both male and female respondents belonged to the middle-age group (Lee et al., 2013).
This meant that both males and females had well-equipped knowledge about environmental protection due to awareness programmes organized at the college. Formal, informal and non-formal education play an important role in the capacity development of individuals and is one of the most effective tools to produce desirable changes in the behaviour of humans in order to achieve environmental protection (Emilio Abad-Segura et al. 2019). Most of the male respondents were post-graduates. They had knowledge, abilities, skills, character and mental powers. They had ethical values and could discern the right and wrong about the environment. (P. Ataei et al.2018). Brain and cognitive development can increase knowledge in early childhood education (Nuthbrown, 2006; Spodek, 1993; Wolfe & Brandt, 1998).
Experience helps develop maturity and the ability to face varied situations that ultimately improve individual and organizational growth. Both males and females had service from low to medium categories.
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
بحث
هدف اصلی این پژوهش شناسایی و درک ویژگیهای فردی، روانشناختی، ارتباطی و اجتماعی-فرهنگی کارآموزان بر اساس 11 متغیر مستقل بود. سن کارآموزان رشد جسمی و روانی فرد است. عموماً کارآموزان جوان فعال تر، با انگیزه تر، مشتاق ترند و بیشتر تغییرات را می پذیرند. کارآموزان میانسال تمایلی به پذیرش ایده های جدید ندارند. کارآموزان سالخورده در مقابل تغییرات مقاومت می کنند و در پذیرش مدرنیزاسیون کند هستند. چنین فرضیه ای در این تحقیق حاکی از آن است که اکثریت پاسخ دهندگان مرد و زن به گروه میانسالی تعلق دارند (لی و همکاران، 2013).
این بدان معناست که هم زن و هم مرد به دلیل برنامه های آگاهی دهی که در کالج سازماندهی شده بود، دانش مجهزی در مورد حفاظت از محیط زیست داشتند. آموزش رسمی، غیررسمی و غیررسمی نقش مهمی در ارتقای ظرفیت افراد دارد و یکی از مؤثرترین ابزارها برای ایجاد تغییرات مطلوب در رفتار انسان ها به منظور دستیابی به حفاظت از محیط زیست است (Emilio Abad-Segura et al. 2019). ). اکثر پاسخ دهندگان مرد، فارغ التحصیل بودند. آنها دانش، توانایی، مهارت، شخصیت و قدرت ذهنی داشتند. آنها ارزش های اخلاقی داشتند و می توانستند درست و نادرست را در مورد محیط تشخیص دهند. (پ. عطایی و همکاران 2018). رشد مغز و شناختی می تواند دانش را در آموزش دوران کودکی افزایش دهد (Nuthbrown, 2006; Spodek, 1993; Wolfe & Brandt, 1998).