عنوان مقاله:
تأثیر تعداد عضویت در جامعه برند بر معیارهای مشتری محور
The influence of the number of brand community memberships on customer centric measures
سال انتشار: 2022
رشته: مدیریت
گرایش: بازاریابی
دانلود رایگان این مقاله:
دانلود مقاله معیارهای مشتری محور
مشاهده سایر مقالات جدید:
Methodology
Sample and respondent descriptions
Upon reception of ethical approval from the university, a cross-sectional study was conducted utilizing an Internet survey based on a sample purchased from the Qualtrics market research frm. All respondents were compensated according to Qualtrics guidelines with the level of incentive commensurate with the length of the survey. A presurvey (N=50) was initiated with Qualtrics with the aim of detecting potential issues with the survey instrument. Consequently, minor changes were made. In the original version of the questionnaire, a condition for responding to the survey was set so that the respondents had to belong to one or more brand communities. In the testing phase, however, it was discovered that this was not an adequate condition as it did not necessitate any kind of activity in the brand community. Therefore, a supplementary condition was added so that the respondents needed to have at least viewed their brand community pages during the week before replying to the survey instrument.
The respondents (N = 503) inhabited Canada and the United States. They were asked to rate their level of agreement with a series of 5-point Likert-type scale questions (e.g., 1=completely disagree, 5=completely agree). The measurement of the number of brand communities respondents belong to was done with a scale 1, 2–5, 6–10, and more than 10 brand communities. These participants represented an extensive variety of brand communities comprising of automotive, consumer electronics, computer software, travel, motorcycle, and entertainment brand communities, among others.
Canadian respondents represented 50.3% (N=253) of the sample and the U.S. respondents represented the other 49.7% (N=250) (Table 1). The examination of the path coefcients with the multigroup analysis available in PLS-SEM in the whole dataset between the two countries did not show signifcant diferences in the model and therefore all consequent analysis in this research paper used a pooled sample of the two countries.
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
روش شناسی
توضیحات نمونه و پاسخگو
پس از دریافت تاییدیه اخلاقی از دانشگاه، یک مطالعه مقطعی با استفاده از یک نظرسنجی اینترنتی بر اساس نمونه خریداری شده از شرکت تحقیقات بازار Qualtrics انجام شد. همه پاسخ دهندگان با توجه به دستورالعمل های Qualtrics با سطح انگیزه متناسب با طول نظرسنجی غرامت دریافت کردند. یک پیشنظرسنجی (N=50) با Qualtrics با هدف شناسایی مسائل احتمالی با ابزار نظرسنجی آغاز شد. در نتیجه تغییرات جزئی ایجاد شد. در نسخه اصلی پرسشنامه، شرطی برای پاسخ به نظرسنجی در نظر گرفته شده بود که پاسخ دهندگان باید به یک یا چند جامعه برند تعلق داشته باشند. با این حال، در مرحله آزمایش، مشخص شد که این شرایط کافی نیست زیرا نیازی به هیچ نوع فعالیتی در جامعه برند ندارد. بنابراین، یک شرط تکمیلی اضافه شد به طوری که پاسخ دهندگان باید حداقل صفحات جامعه برند خود را در طول هفته قبل از پاسخ به ابزار نظرسنجی مشاهده کرده باشند.
پاسخ دهندگان (N = 503) ساکن کانادا و ایالات متحده بودند. از آنها خواسته شد تا سطح موافقت خود را با یک سری سوالات 5 درجه ای از نوع لیکرت (مثلاً 1 = کاملاً مخالف، 5 = کاملاً موافق) ارزیابی کنند. اندازه گیری تعداد جوامع برند که پاسخ دهندگان به آنها تعلق دارند با مقیاس 1، 2-5، 6-10 و بیش از 10 جامعه برند انجام شد. این شرکتکنندگان طیف گستردهای از جوامع برند شامل خودرو، لوازم الکترونیکی مصرفی، نرمافزار رایانه، مسافرت، موتور سیکلت، و انجمنهای برند سرگرمی و غیره را نمایندگی کردند.