عنوان مقاله:

تحلیل تاثیر شخصیت برند Airbnb بر مشارکت مصرف کننده و اعتماد نهادی

Analysis of the Impact of Airbnb Brand Personality on Consumer Involvement and Institutional Trust

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت

گرایش: بازاریابی - مدیریت کسب و کار

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله مشارکت مصرف کننده

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI بازاریابی

 

4. Data Analysis and Results
The survey had a total of 124 respondents, out of which, 70 were female (56.5%), 53 were male (42.7%), and one respondent identified themselves as other (n = 1). Thus, the genders in the study are rather equally distributed.
The age of the respondents varied between 18 and 54. As can be seen in Figure 2, 89.5% of the respondents were of an age between 19 and 35. The majority of the respondents (70.16%) were between 19 and 24 years of age. Due to the overwhelming majority of the respondents being younger than 30 years old, it is clear that the age of the respondents was non-normally distributed.
Regarding the country of residence, the respondents lived in a total of 19 different countries. The country that was home to the most respondents was Portugal (n = 34) with 27.4% of the respondents living there, followed by the Netherlands (n = 16) with 12.9% of the respondents, Italy (n = 14) with 11.3% of the respondents, the United States (n = 11) with 8.9% of the respondents, Morocco (n = 10) with 8.1% of the respondents, and Belgium (n = 9) and Lithuania (n = 9) both with 7.3% of the respondents. The respondents were distributed over five different continents, with the biggest group (79.0%) living in Europe (n = 98). Based on this distribution, it is fair to say that the results of the study are quite culturally diverse.
The scales were tested for reliability using Cronbach’s α. The recommended value of Cronbach’s α is 0.7 [44], and the brand personality dimensions proved to be reliable with Cronbach’s α, ranging from 0.721 to 0.885. The consumer involvement scale proved to be reliable, with a Cronbach’s α of 0.872. The institutional trust scale proved to be reliable, with a Cronbach’s α of 0.825 (Table 3). Table 3 demonstrates that all the values meet the recommendations for construct reliability.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

4. تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج
این نظرسنجی در مجموع 124 پاسخ دهنده داشت که از این تعداد 70 نفر زن (5/56%)، 53 نفر مرد (7/42%) بودند و یک پاسخ دهنده خود را به عنوان دیگری معرفی کرد (1 = n). بنابراین، جنسیت ها در مطالعه به طور مساوی توزیع شده اند.
سن پاسخ دهندگان بین 18 تا 54 سال متغیر بود. همانطور که در نمودار 2 مشاهده می شود، 89.5 درصد از پاسخ دهندگان در سنین 19 تا 35 سال بودند. اکثریت پاسخ دهندگان (70.16 درصد) بین 19 تا 24 سال سن داشتند. . با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان کمتر از 30 سال سن دارند، واضح است که سن پاسخ دهندگان به طور غیرعادی توزیع شده است.
در مورد کشور محل اقامت، پاسخ دهندگان در مجموع در 19 کشور مختلف زندگی می کردند. کشوری که بیشترین پاسخ دهندگان را داشت پرتغال (n = 34) با 27.4٪ از پاسخ دهندگان ساکن آنجا بود، پس از آن هلند (n = 16) با 12.9٪ از پاسخ دهندگان، ایتالیا (n = 14) با 11.3٪ قرار داشتند. از میان پاسخ دهندگان، ایالات متحده (11 = n) با 8.9٪ از پاسخ دهندگان، مراکش (n = 10) با 8.1٪ از پاسخ دهندگان، و بلژیک (n = 9) و لیتوانی (n = 9) هر دو با 7.3٪. از پاسخ دهندگان پاسخ دهندگان در پنج قاره مختلف توزیع شده اند که بزرگترین گروه (79.0٪) در اروپا زندگی می کنند (n = 98). بر اساس این توزیع، منصفانه است که بگوییم نتایج این مطالعه از نظر فرهنگی کاملاً متنوع است.