عنوان مقاله:
مسئولیت اجتماعی شرکتی تصدیق شده و نشده؟ وضعیت فعلی B Corps تصدیق شده و بدون تصدیق
certified and decertified B CorpsCertified corporate social responsibility? The current state of certified and decertified B Corps
سال انتشار: 2021
رشته: مدیریت
گرایش: مدیریت کسب و کار
دانلود رایگان این مقاله:
دانلود مقاله مسولیت اجتماعی شرکتی
مشاهده سایر مقالات جدید:
2. Literature review
2.1 CSR and CSR reporting Socially responsible companies are more likely to be perceived trustworthy. One of the reasons for such perception is that companies have been subject to blame for failing to advance issues that govern our society (Villela et al., 2021). Therefore, companies have become better at paying attention to keeping their business operations adhere to the socially responsible standards. Making progress in gender inequality and diversity issues (Grosser, 2009) and taking steps to manage CO2 emission in response to climate change blame (Weinhofer & Hoffmann, 2010) are some examples of corporate initiatives taking social responsibility. The notion of CSR is gaining attention not only because it is an ethical practice but also because there is a growing body of studies demonstrating financial return for the companies. For example, using a companies' corporate environment responsibility score and financial data, a study has shown that a company's commitment to environmental responsibility influences economic growth (Choi et al., 2019). One potential barrier to the success of implementing CSR and communicating a company's effort is external stakeholders' perceived authenticity of the acts (Miras-Rodríguez et al., 2020). Although consumers have high expectations for companies to be socially responsible, a study found that consumers were skeptical of CSR activities (Schröder & McEachern, 2005). When the company's motive is perceived to be insincere and a discrepancy between a brand and CSR activities exists, savvy consumers do not reward the companies (Forehand & Grier, 2003; Torelli et al., 2012). Therefore, strategic use of CSR reporting is becoming increasingly important for companies (Hahn & Kühnen, 2013; Pérez, 2015), and the decision to invest in various ways to implement corporate responsibilities have called for research to better understand how to communicate such effort to their stakeholders.
3. Method
The data set made publicly available in February 2020 by B Lab was obtained from data. world (http://data.world/blab/b-corp-impactdata). A certified B Corporation itself, data.world is a platform that KIM 3 allows users to share data sets and collaborate. The accessed data included certification records that date back to 2007, which is the inception of the certification, to as recent as January 2020. The data set included the following information for each company: the current status of the company (0 = decertified, 1 = certified),1 the first date of certification, the number of times (and the date) certified, the size of the company measured by the number of employees (1 = companies with 0 employee or sole proprietorship, 2 = 1–9, 3 = 10–49, 4 = 50–249, 5 = 250–999, 6 = 1000+ employees), the location, and the overall BIA score and scores and for the five dimensions. All data points were included in the analyses (a total of 6465 cases). The data set includes information about the first time companies were certified and all ensuing records of recertification. To maintain the certified B Corp status, companies are required to complete the BIA periodically every 2 years (as of 2018, this policy has been changed to 3 years). Therefore, if a company was first certified in 2016 and recertified in 2018, there are two data entries for the company. However, not all companies completed the assessment on a regular basis. Some waited three or more years to go through the next round of assessment. Due to these irregularities, the following analyses are either based on the year the companies were first certified or the most recent year each company was certified.
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
2. مرور ادبیات
2.1 گزارش CSR و CSR احتمال بیشتری وجود دارد که شرکت های دارای مسئولیت اجتماعی قابل اعتماد تلقی شوند. یکی از دلایل چنین برداشتی این است که شرکت ها به دلیل شکست در پیشبرد مسائل حاکم بر جامعه ما مقصر بوده اند (ویلا و همکاران، 2021). بنابراین، شرکت ها در توجه به حفظ عملکرد تجاری خود با استانداردهای مسئولیت اجتماعی بهتر شده اند. پیشرفت در مسائل نابرابری و تنوع جنسیتی (گروسر، 2009) و اتخاذ گام هایی برای مدیریت انتشار CO2 در پاسخ به سرزنش تغییرات آب و هوایی (واینهوفر و هافمن، 2010) نمونه هایی از ابتکارات شرکتی هستند که مسئولیت اجتماعی را بر عهده می گیرند. مفهوم CSR نه تنها به این دلیل که یک عمل اخلاقی است، بلکه به این دلیل که مجموعهای از مطالعات رو به رشدی وجود دارد که بازده مالی شرکتها را نشان میدهد، مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان مثال، با استفاده از امتیاز مسئولیت محیطی شرکت ها و داده های مالی، یک مطالعه نشان داده است که تعهد یک شرکت به مسئولیت زیست محیطی بر رشد اقتصادی تأثیر می گذارد (چوی و همکاران، 2019). یکی از موانع بالقوه موفقیت اجرای CSR و برقراری ارتباط با تلاش یک شرکت، صحت درک شده توسط ذینفعان خارجی از اعمال است (Miras-Rodríguez et al., 2020). اگرچه مصرف کنندگان انتظارات زیادی از شرکت ها دارند که از نظر اجتماعی مسئولیت پذیر باشند، یک مطالعه نشان داد که مصرف کنندگان نسبت به فعالیت های CSR بدبین هستند (شرودر و مک ایچرن، 2005). هنگامی که انگیزه شرکت غیرصادقانه تلقی می شود و تفاوتی بین یک نام تجاری و فعالیت های CSR وجود دارد، مصرف کنندگان باهوش به شرکت ها پاداش نمی دهند (Forehand & Grier, 2003; Torelli et al., 2012). بنابراین، استفاده استراتژیک از گزارش CSR به طور فزاینده ای برای شرکت ها اهمیت پیدا می کند (Hahn & Kühnen, 2013; Pérez, 2015) و تصمیم برای سرمایه گذاری به روش های مختلف برای اجرای مسئولیت های شرکتی، نیاز به تحقیق برای درک بهتر نحوه انتقال چنین تلاشی به شرکت ها دارد. سهامداران آنها
3. روش
مجموعه داده ای که در فوریه 2020 توسط B Lab در دسترس عموم قرار گرفت، از داده ها به دست آمد. جهان (http://data.world/blab/b-corp-impactdata). خود یک شرکت معتبر B، data.world پلتفرمی است که KIM 3 به کاربران اجازه می دهد مجموعه های داده را به اشتراک بگذارند و با هم همکاری کنند. دادههای مورد دسترسی شامل سوابق گواهینامهای بود که به سال 2007 بازمیگردد، که آغاز صدور گواهینامه است، تا ژانویه 2020. مجموعه دادهها شامل اطلاعات زیر برای هر شرکت بود: وضعیت فعلی شرکت (0 = عدم تأیید، 1). = دارای گواهی)، 1 تاریخ اول صدور گواهینامه، تعداد دفعات (و تاریخ) گواهی، اندازه شرکت اندازه گیری شده با تعداد کارمندان (1 = شرکت هایی با 0 کارمند یا مالک انحصاری، 2 = 1-9، 3 = 10-49، 4 = 50-249، 5 = 250-999، 6 = 1000+ کارمند)، مکان، و امتیاز و امتیازات BIA کلی و برای پنج بعد. تمامی نقاط داده در آنالیزها گنجانده شد (مجموعاً 6465 مورد). مجموعه داده شامل اطلاعات مربوط به اولین باری است که شرکت ها گواهینامه دریافت کردند و تمام سوابق بعدی از صدور گواهینامه مجدد. برای حفظ وضعیت گواهی B Corp، شرکت ها موظف هستند BIA را به صورت دوره ای هر 2 سال یکبار تکمیل کنند (از سال 2018، این سیاست به 3 سال تغییر یافته است). بنابراین، اگر شرکتی برای اولین بار در سال 2016 گواهینامه دریافت کرد و در سال 2018 مجدداً تأیید شد، دو ورودی داده برای شرکت وجود دارد. با این حال، همه شرکت ها ارزیابی را به طور منظم تکمیل نکردند. برخی سه سال یا بیشتر منتظر ماندند تا دور بعدی ارزیابی را پشت سر بگذارند. با توجه به این بینظمیها، تحلیلهای زیر یا بر اساس سالی است که شرکتها برای اولین بار گواهینامه دریافت کردهاند یا آخرین سالی که هر شرکت گواهینامه دریافت کرده است.