عنوان مقاله:
درک پذیرش هوش مصنوعی در مدیریت عملیات: بینش هایی از بررسی ادبیات دانشگاهی و بحث های رسانه های اجتماعی
Understanding artificial intelligence adoption in operations management: insights from the review of academic literature and social media discussions
سال انتشار: 2022
رشته: مهندسی کامپیوتر
گرایش: هوش مصنوعی
دانلود رایگان این مقاله:
مشاهده سایر مقالات جدید:
4 Research methodology
The study tries to explore the research question, how AI could be utilized in OM within an organization environment, based on reviewing two sources of information, namely academic literature and social media discussions. For exploring this research question, the methodology suggested by Grover et al. (2019) combining academic literature review and social media analytics had been used to capture the collective intelligence residing in these two bodies of knowledge. Similar methodology has been utilised by a recent study published by (Karami et al. 2020).
The review of academic literature has been used because of the following reasons (Webster and Watson 2002): frstly, literature review facilitates theory development. Secondly, literature review help us in fnding the area where a plethora of research exists. Thirdly, literature review also help us in fnding the area where more research is needed. Finally, systematic literature review can help in tracing the birth of the technology from the birth and subsequently help us in identifying the practical and conceptual implementation of the technology (Hart 1998).
Social media analytics had been used as second method because of the following reasons: frstly, literature indicates from user-generated content present on social media technological frame of the users towards the technology can be derived (Grover et al. 2019c). Secondly user generated content present on the social media platform can help in identifying the popular players associated with the technology. Thirdly, for a domain like technical AI, social media discussions allow us to obtain updated information on the new uses of the emerging technology directly from practice.
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
4 روش تحقیق
این مطالعه بر اساس بررسی دو منبع اطلاعات، یعنی ادبیات دانشگاهی و بحثهای رسانههای اجتماعی، سعی میکند این سوال تحقیق را بررسی کند، که چگونه هوش مصنوعی میتواند در OM در یک محیط سازمان مورد استفاده قرار گیرد. برای بررسی این سوال تحقیق، روش پیشنهادی توسط گروور و همکاران. (2019) از ترکیب بررسی ادبیات دانشگاهی و تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای به دست آوردن هوش جمعی موجود در این دو بدنه دانش استفاده شده است. روش شناسی مشابهی توسط مطالعه اخیر منتشر شده توسط (کرامی و همکاران 2020) استفاده شده است.
مرور ادبیات دانشگاهی به دلایل زیر مورد استفاده قرار گرفته است (Webster and Watson 2002): اولاً مرور ادبیات توسعه نظریه را تسهیل می کند. ثانیا، مرور ادبیات به ما در یافتن حوزه ای که در آن تحقیقات فراوانی وجود دارد کمک می کند. ثالثاً، مرور ادبیات نیز به ما در یافتن حوزهای که به تحقیقات بیشتری نیاز است کمک میکند. در نهایت، مرور متون سیستماتیک می تواند به ردیابی تولد فناوری از بدو تولد کمک کند و متعاقباً به ما در شناسایی پیاده سازی عملی و مفهومی فناوری کمک کند (هارت 1998).