عنوان مقاله:

جنبه روشن ماده گرایی: مدیریت ادراک در رسانه های اجتماعی برای سرمایه اجتماعی بیشتر

The brighter side of materialism: Managing impressions on social media for higher social capital

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت - فناوری اطلاعات

گرایش: مدیریت فناوری اطلاعات - اینترنت و شبکه های گسترده

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله مدیریت ادراک در رسانه اجتماعی

مشاهده سایر مقالات جدید:

مقالات ISI مدیریت

مقالات ISI فناوری اطلاعات

2. Impression management and social media

Impression management stems from Erving Goffman’s theory on human behavior “dramaturgy”, according to which individuals are like actors whose everyday actions take place on the stage (Goffman, 1959). Leary and Kowalski (1990, p. 34) defined Impression management as ‘individuals’ attempt to control the impressions others form of them’. Many scholars have used impression management interchangeably with self-presentation, although the latter is rather a part of impression management (Owens, 2006, p. 211) . Researchers have shown growing interest in applying the concept of impression management to social media platforms such as YouTube (Chen, 2016), Facebook (Sun & Wu, 2012), blogging (Trammell & Keshelashvili, 2005), and online dating (Ellison et al., 2011). People can manage their impressions more strategically online than in face-to-face situations (Ellison et al., 2006; Papacharissi, 2002), for example, by exaggerating their sense of humor and wisdom, and using self-promotional tactics (e.g., declaring their positive accomplishments on social media) (Huang, 2014). That is, the risk of getting caught is significantly smaller online than in face-to-face situations. Scholars have noticed impression management tactics such as ingratiation, self-enhancement, self-promotion, apologizing, and excuses (Jones & Pittman, 1982; Lee, Quigley, Nesler, Corbett & Tedeschi, 1999). These tactics are also present online. Bloggers used ingratiation by being kind to their audience rather than critical or vicious (Trammell & Keshelashvili, 2005). Likewise, Taiwanese social media users uploaded idealized content on YouTube (Chen, 2016). Similarly, Holmberg, Berg, Hillman, Lissner and Chaplin (2018) found that overweight individuals used impression management tactics by not uploading content related to their bodies or weight on social media.

3. Materialism as an antecedent of status-seeking impression management

As mentioned above, materialism refers to the mindset that emphasizes the role of acquisitions and possessions in one’s life, their role as instruments for achieving happiness, and their role as indicators of success (Richins & Dawson, 1992, pp. 304-307) . In line with Richins and Dawson (1992), we perceive materialism as reflecting consumers’ values and attitudes rather than personality traits in this study. Researchers have typically associated materialism with negative things, such as lower well-being (Dittmar et al., 2014), lower life-satisfaction (Lipovˇcan et al., 2015), as well as depression and anxiety (Kasser & Ryan, 1993). Materialism is typically high among young people as it reaches its highest peak during the adolescence and young adulthood (Jaspers & Pieters, 2016) . Young people are building their identities and therefore they are especially susceptible to peers’ opinions. This may increase their materialistic attitudes (Roberts, Manolis and (Jeff) Tanner, 2008), and risky behavior (Gardner & Steinberg, 2005). Materialism appears to be positively related to status-seeking activities. Fournier and Richins (1991) found that materialistic people are motivated to acquire goods to display their social status. Status-seeking, in turn, refers to a common motivation to achieve respect and appreciation from others (Goldsmith, Reinecke Flynn & Clark, 2014), while people can achieve status through multiple ways. Therefore, we expect that more materialistic people are also more interested in activities related to status-seeking impression management on social media.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

2. مدیریت برداشت و رسانه های اجتماعی

مدیریت تأثیر از نظریه اروینگ گافمن در مورد رفتار انسانی «دراماتورژی» نشأت می‌گیرد که طبق آن افراد مانند بازیگرانی هستند که اعمال روزمره آنها روی صحنه اتفاق می‌افتد (گافمن، 1959). لیری و کوالسکی (1990، ص 34) مدیریت تأثیرگذاری را به عنوان «تلاش افراد» برای کنترل تأثیراتی که دیگران از آنها شکل می‌دهند تعریف کردند. بسیاری از محققان مدیریت برداشت را به جای خود ارائه می کنند، اگرچه دومی بیشتر بخشی از مدیریت برداشت است (Owens, 2006, p. 211). محققان علاقه فزاینده ای به بکارگیری مفهوم مدیریت تاثیر در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب (چن، 2016)، فیس بوک (سان و وو، 2012)، وبلاگ نویسی (ترامل و کشلاشویلی، 2005)، و دوستیابی آنلاین (الیسون و همکاران) نشان داده اند. .، 2011). افراد می توانند برداشت های خود را به صورت آنلاین بیشتر از موقعیت های چهره به چهره مدیریت کنند (الیسون و همکاران، 2006؛ پاپاچاریسی، 2002)، به عنوان مثال، با اغراق در حس شوخ طبعی و خرد خود، و استفاده از تاکتیک های خود تبلیغی (به عنوان مثال، اعلام دستاوردهای مثبت خود در رسانه های اجتماعی) (هوانگ، 2014). یعنی خطر گرفتار شدن در فضای آنلاین به طور قابل توجهی کمتر از موقعیت‌های حضوری است. محققین به تاکتیک‌های مدیریت تأثیر مانند خشنودی، ارتقای خود، ارتقای خود، عذرخواهی و بهانه‌جویی توجه کرده‌اند (جونز و پیتمن، 1982؛ لی، کویگلی، نسلر، کوربت و تدسکی، 1999). این تاکتیک ها به صورت آنلاین نیز وجود دارد. وبلاگ نویسان با مهربانی با مخاطبان خود به جای انتقاد یا شرور، از خرسندی استفاده کردند (ترامل و کشلاشویلی، 2005). به همین ترتیب، کاربران رسانه های اجتماعی تایوانی محتوای ایده آلی را در یوتیوب آپلود کردند (چن، 2016). به طور مشابه، هولمبرگ، برگ، هیلمن، لیسنر و چاپلین (2018) دریافتند که افراد دارای اضافه وزن با آپلود نکردن محتوای مربوط به بدن یا وزن خود در رسانه های اجتماعی از تاکتیک های مدیریت تاثیر استفاده می کنند.

3. ماتریالیسم به عنوان مقدمه ای از مدیریت برداشت وضعیت جویانه

همانطور که در بالا ذکر شد، ماتریالیسم به ذهنیتی اشاره دارد که بر نقش کسب و دارایی در زندگی، نقش آنها به عنوان ابزار دستیابی به شادی و نقش آنها به عنوان شاخص های موفقیت تأکید می کند (ریچینز و داوسون، 1992، ص 304-307). مطابق با ریچینز و داوسون (1992)، ما در این مطالعه ماتریالیسم را به‌عنوان منعکس‌کننده ارزش‌ها و نگرش‌های مصرف‌کنندگان می‌دانیم تا ویژگی‌های شخصیتی. محققان معمولاً مادی‌گرایی را با چیزهای منفی مرتبط می‌دانند، مانند بهزیستی پایین (دیتمار و همکاران، 2014)، رضایت کمتر از زندگی (Lipovˇcan و همکاران، 2015)، و همچنین افسردگی و اضطراب (Kasser & Ryan، 1993). . ماتریالیسم معمولاً در بین جوانان بالا است زیرا در دوران نوجوانی و بزرگسالی به بالاترین حد خود می رسد (جاسپرز و پیترز، 2016). جوانان در حال ساختن هویت خود هستند و به همین دلیل به ویژه در برابر نظرات همسالان حساس هستند. این ممکن است نگرش های مادی آنها را افزایش دهد (رابرتز، مانولیس و (جف) تانر، 2008)، و رفتار پرخطر (گاردنر و استینبرگ، 2005). به نظر می رسد که ماتریالیسم به طور مثبت با فعالیت های موقعیت یابی مرتبط است. فورنیر و ریچینز (1991) دریافتند که افراد مادی گرا برای نمایش موقعیت اجتماعی خود انگیزه کسب کالاها را دارند. به نوبه خود، موقعیت طلبی به انگیزه مشترک برای دستیابی به احترام و قدردانی از سوی دیگران اشاره دارد (گلدسمیت، راینکه فلین و کلارک، 2014)، در حالی که افراد می توانند از راه های متعدد به موقعیت دست یابند. بنابراین، ما انتظار داریم که افراد مادی‌گرا نیز بیشتر به فعالیت‌های مرتبط با مدیریت برداشت موقعیت جویانه در رسانه‌های اجتماعی علاقه مند شوند.