عنوان مقاله:
تجزیه و تحلیل داده های رفتار دانش آموزان بر اساس قانون کاوی انجمن
Student Behavior Data Analysis Based on Association Rule Mining
سال انتشار: 2022
رشته: مهندسی کامپیوتر
گرایش: هوش مصنوعی - مهندسی الگوریتم و محاسبات
دانلود رایگان این مقاله:
مشاهده سایر مقالات جدید:
Application Case
Case Background
When the smart campus management system is used to explore the factors affecting students’ academic performance, it is required to analyze the correlation between students’ campus behavioral data and academic performance. Students’ campus behavioral data include:
(1)
Average consumption level (ACL). A, B, and C represent low, medium, and high consumption levels, respectively;
(2)
Breakfast frequency (BF). D, E, and F represent low, medium, and high frequency, respectively;
(3)
Average daily online hours (ADOH). G, H, and I represent short, medium, and long hours, respectively;
(4)
Canteen meal frequency (CMF). J, K, and L represent low, medium, and high frequency, respectively;
(5)
Books borrowed amounts (BBA). M, N, and O represent low, medium, and high amounts, respectively;
(6)
Academic performance (AP). X and Y indicate good and poor performances, respectively.
Student Behavioral Data Collection and Preprocessing
While collecting the student behavioral data, the data collection system records the specific data of each student on campus. Firstly, the collected data are preprocessed in the format of {FID, ACL, BF, ADOH, CMF, BBA and AP}. FID represents the data serial number. See Table 1 for the preprocessed dataset.
(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)
پرونده کاربردی
پس زمینه پرونده
هنگامی که از سیستم مدیریت پردیس هوشمند برای کشف عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی دانشجویان استفاده میشود، لازم است تا همبستگی بین دادههای رفتاری دانشگاه و عملکرد تحصیلی دانشجویان مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. داده های رفتاری پردیس دانشجویان عبارتند از:
(1)
سطح مصرف متوسط (ACL). A، B و C به ترتیب نشان دهنده سطوح مصرف کم، متوسط و بالا هستند.
(2)
دفعات صبحانه (BF). D، E، و F به ترتیب نشان دهنده فرکانس پایین، متوسط و بالا هستند.
(3)
میانگین ساعات آنلاین روزانه (ADOH). G، H، و I به ترتیب نشان دهنده ساعات کوتاه، متوسط و طولانی هستند.
(4)
دفعات غذا خوردن در غذاخوری (CMF). J، K و L به ترتیب نشان دهنده فرکانس پایین، متوسط و بالا هستند.
(5)
مبالغ قرض شده کتاب (BBA). M، N و O به ترتیب مقادیر کم، متوسط و زیاد را نشان می دهند.
(6)
عملکرد تحصیلی (AP). X و Y به ترتیب نشان دهنده عملکرد خوب و ضعیف هستند.