عنوان مقاله:

نقش میانجی فرآیندهای خلق دانش در رابطه رسانه های اجتماعی و نوآوری باز

The Mediating Role of Knowledge Creation Processes in the Relationship Between Social Media and Open Innovation

سال انتشار: 2022

رشته: مدیریت - مهندسی فناوری اطلاعات

گرایش: مدیریت دانش - نوآوری تکنولوژی - اینترنت و شبکه های گسترده

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله فرآیندهای خلق دانش

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI مدیریت

 

مقالات ISI مهندسی فناوری اطلاعات

 

 

Results
Measurement Model
On the measurement model, the results indicate that all the requirements usually established are checked. First, because all the value of standardized loadings (mode A composites) are greater than 0.7 (Table 2); therefore, the individual items are reliable. Second, all the consistent measures of model are greater than 0.8 (Table 2); this model meets the prerequisite of construct reliability. Additionally, the value of AVE (average variance extracted) exceeds the limit of 0.5 (Table 2) for composite unidimensionality, and these latent variables therefore achieve convergent validity. Table 3 shows the weights and significance of mode B composite’s indicators (social media use). Finally, all mode A composites attain discriminant validity, as the table of Fornell and Larcker criterion indicates (Table 4).
Structural Model
The use of bootstrapping (5000 resamples) generates standard errors and the value of t-statistics serve to assess the statistical significance of the path coefficients (Henseler et al., 2009). The percentile bootstraps at the 95% confidence interval are presented in Table 4, where it is possible that all the direct and indirect effects are supported. Figure 2 presents the final estimated model.
The results show that the social media use is an antecedent of open innovation (H1) and absorptive capacity (H2), and therefore, the family firms that usually use social media to connect with their customer and stakeholders probably are more oriented to develop open innovation practices and absorption capacity tasks. The results also show that when a family firm makes absorption capacity tasks, they probably could develop open innovation practices (H3) and to reach better performance. These results confirm the proposed direct relationships, and the H1, H2 and H3 are supported according to prior studies.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

نتایج
مدل اندازه گیری
در مدل اندازه گیری، نتایج نشان می دهد که تمام الزامات معمولاً تعیین شده بررسی می شوند. اول، به این دلیل که تمام ارزش بارگذاری های استاندارد شده (کامپوزیت های حالت A) بزرگتر از 0.7 هستند (جدول 2). بنابراین، اقلام فردی قابل اعتماد هستند. دوم، تمام معیارهای سازگار مدل بزرگتر از 0.8 هستند (جدول 2). این مدل پیش نیاز قابلیت اطمینان سازه را برآورده می کند. علاوه بر این، مقدار AVE (متوسط ​​واریانس استخراج شده) از حد 0.5 (جدول 2) برای تک بعدی بودن مرکب فراتر می رود، و بنابراین این متغیرهای پنهان به اعتبار همگرا دست می یابند. جدول 3 وزن و اهمیت شاخص های ترکیبی حالت B (استفاده از رسانه های اجتماعی) را نشان می دهد. در نهایت، همانطور که جدول معیار Fornell و Larcker نشان می دهد، همه ترکیبات حالت A به اعتبار تفکیک دست می یابند (جدول 4).
مدل ساختاری
استفاده از بوت استرپینگ (5000 نمونه مجدد) خطاهای استاندارد ایجاد می کند و مقدار آماره های t برای ارزیابی اهمیت آماری ضرایب مسیر استفاده می شود (هنسلر و همکاران، 2009). بوت استرپ های صدکی در فاصله اطمینان 95% در جدول 4 ارائه شده است، جایی که ممکن است تمام اثرات مستقیم و غیرمستقیم پشتیبانی شوند. شکل 2 مدل تخمینی نهایی را نشان می دهد.