عنوان مقاله:

تأثیر شیوه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت بر مدیریت سود واقعی: شواهدی از داده‌های ESG اروپایی

The effect of corporate social responsibility practices on real earnings management: evidence from a European ESG data

سال انتشار: 2022

رشته: حسابداری - مدیریت

گرایش: حسابداری مالی - مدیریت مالی - مدیریت عملکرد

دانلود رایگان این مقاله:

دانلود مقاله شیوه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت

مشاهده سایر مقالات جدید:

 

مقالات ISI حسابداری

 

مقالات ISI مدیریت

Research contributions and implications

By retaining the hypothesis of the non-neutrality of accounting information and given the lack of use of comprehensive and sociological approaches for the explanation of accounting choices afecting the quality of fnancial information, the adoption of a complementary approach seems necessary; then, recourse to behavioral and cognitive approaches will make it possible to explain the origin of this subjectivity of accounting information.

Because the decision on the choice of accounting policies is the responsibility of managers who can make these choices according to their objectives, rigorous control should be exercised over managers to ensure that efective accounting decisions are made. For this reason, companies are encouraged to incorporate a component of socially responsible practices into their business strategies. Thus, the level of the company’s commitment to business ethics can be refected in its fnancial reporting choices; therefore, the quality of fnancial reporting can be enhanced by ethical business decision making. However, it is worth noting that the company’s commitment to business ethics will be efective only when properly implemented. Indeed, if we consider that managers are better informed than investors about the prospects of their company, it is in their interest to communicate to the market the private information they hold through adequate management of the accounting result (Janin and Piot 2008). However, even though most investors have a relatively sophisticated reading of the fnancial statements, it is not easy to distinguish whether managers manage the published fgures in an opportunistic and, therefore, deceptive manner, or whether, on the contrary, they aim by their intervention to strengthen the informative content of accounting fgures to inform the market about the company’s prospects. Hence the interest in examining earnings management from the perspective of business ethics. In this sense, the commitment to business ethics or CSR should not be implemented for the satisfaction of immediate obligations, such as the guarantee of an exponential stock market valuation or a particular stakeholder but as a strategic vision of improving the quality of information.

The contribution of this study could be observed by the fact that the reading and analysis of the real earnings management difer between the contractual approach and the ethical behavior of companies. Thus, the integration of new dimensions in the explanation and determination of REM remains under-studied. The explanation of the quality of the results by ethical or social variables makes it possible to surmount the criticisms addressed to the contractual approaches of companies. Indeed, this is useful for those who use fnancial reports frequently, especially investors who seek proftable but responsible investment opportunities.

(دقت کنید که این بخش از متن، با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه شده و توسط مترجمین سایت ای ترجمه، ترجمه نشده است و صرفا جهت آشنایی شما با متن میباشد.)

مشارکت ها و مفاهیم تحقیق

با حفظ فرضیه خنثی نبودن اطلاعات حسابداری و با توجه به عدم استفاده از رویکردهای جامع و جامعه شناختی برای تبیین انتخاب های حسابداری موثر بر کیفیت اطلاعات مالی، اتخاذ رویکرد تکمیلی ضروری به نظر می رسد. سپس، توسل به رویکردهای رفتاری و شناختی، تبیین منشأ این ذهنیت اطلاعات حسابداری را ممکن می سازد.

از آنجایی که تصمیم گیری در مورد انتخاب رویه های حسابداری به عهده مدیرانی است که می توانند این انتخاب ها را مطابق با اهداف خود انجام دهند، کنترل دقیقی باید بر مدیران اعمال شود تا از اتخاذ تصمیمات حسابداری موثر اطمینان حاصل شود. به همین دلیل، شرکت ها تشویق می شوند تا بخشی از شیوه های مسئولیت پذیر اجتماعی را در استراتژی های تجاری خود بگنجانند. بنابراین، سطح تعهد شرکت به اخلاق تجاری را می توان در انتخاب های گزارش مالی آن منعکس کرد. بنابراین، کیفیت گزارش مالی را می توان با تصمیم گیری اخلاقی تجاری افزایش داد. با این حال، شایان ذکر است که تعهد شرکت به اخلاق تجاری تنها زمانی مؤثر خواهد بود که به درستی اجرا شود. در واقع، اگر در نظر بگیریم که مدیران بهتر از سرمایه گذاران در مورد چشم انداز شرکت خود آگاه هستند، به نفع آنهاست که اطلاعات خصوصی را که در اختیار دارند از طریق مدیریت کافی نتایج حسابداری به بازار منتقل کنند (جانین و پیوت 2008). با این حال، اگرچه اکثر سرمایه گذاران خوانش نسبتاً پیچیده ای از صورت های مالی دارند، تشخیص اینکه آیا مدیران ارقام منتشر شده را به شیوه ای فرصت طلبانه و در نتیجه فریبنده مدیریت می کنند یا برعکس، با مداخله خود هدف گذاری می کنند، آسان نیست. تقویت محتوای اطلاعاتی ارقام حسابداری برای اطلاع رسانی به بازار از چشم انداز شرکت. از این رو علاقه به بررسی مدیریت سود از منظر اخلاق تجاری است. از این نظر، تعهد به اخلاق تجاری یا CSR نباید برای ارضای تعهدات فوری، مانند تضمین ارزش گذاری تصاعدی بازار سهام یا یک ذینفع خاص، اجرا شود، بلکه باید به عنوان یک چشم انداز استراتژیک برای بهبود کیفیت اطلاعات اجرا شود.